مارگارت اتوود و برناردین اواریستو دو برنده ی جایزه ی بوکر 2019

برندگان جایزه ی بوکر 2019 اعلام شدند

مارگارت اتوود برای کتاب وصیت ها و برناردین اِواریستو برای کتاب دختر، زن، دیگر مشترکا برنده ی جایزه ی ادبی بوکر شدند. این جایزه جایگاه ویژه ای دارد و هر ساله به بهترین رمان انگلیسی اهدا می شود.

مارگارت اتوود برای کتاب «وصیت ها» و برناردین اواریستو برای کتاب «دختر، زن، دیگر» مشترکا برنده ی جایزه ی ادبی بوکر شدند. این جایزه جایگاه ویژه ای دارد و هر ساله به بهترین رمان انگلیسی اهدا می شود.

در لیست نامزدهای دریافت این جایزه، اسامی سرشناسی به چشم می خورد:

-چیگوزی اوبیوما برای رمان «ارکستر اقلیت‌ها»،‌

-سلمان رشدی برای رمان «‌کیشوت»‌،‌

-لوسی المان برای رمان «اردک‌ها: نیوبری‌پورت»

-الیف شافاک برای  «۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب» 

-مارگارت اتوود برای «وصیت ها»

و برناردین اواریستو برای «دختر، زن،دیگر»

در این بین، مارگارت و برناردین توانستند از رقبای خود پیشی بگیرند و جایزه ی بوکر را از آن خود کنند.

 

کتاب «وصیت ها»ی اتوود پیشتر حواشی بسیاری با خود به دنبال داشت. فروشگاه آمازون این کتاب را قبل از رونمایی، در سایت خود به فروش گذاشت و برای خطای بوجود آمده از اتوود معذرت خواست.

این کتاب، که در واقع جلد دوم ندیمه ها است، در جشن رونمایی خود توانست با استقبال بسیار خوبی مواجه شود. پیشتر اخبار مربوط به این رونمایی و محتوای کتاب را منتشر کردیم. برای اطلاعات بیشتر خبر رونمایی از کتاب جدید مارگارت اتوود را مطالعه کنید. قابل ذکر است که انتشارات ققنوس نسخه ی ترجمه شده ی این کتاب را به زودی منتشر خواهد کرد.

 

برناردین، نویسنده ی سیاهپوست انگلیسی به واسطه ی رمان دختر، زن، دیگر توانست جایزه ی بوکر را از آن خود کند. شاید کمتر کسی می توانست حدس بزند که جایزه به او تعلق بگیرد. «دختر، زن، دیگر» زندگی و مبارزات 12 شخصیت بسیار متفاوت را روایت می کند. شخصیت های اصلی این کتاب، زنان سیاهپوست انگلیسی هستند که داستان هایی درباره ی خانواده، دوستان و عاشقان را بیان می کنند. فضای داستان پرانرژی و پرسروصدا است. این کتاب همچنین در لیست نامزدهای جایزه ی گوردن برن نیز قرار دارد. انتخاب یک زن سیاهپوست برای جایزه ی بوکر، به نوبه ی خود، نوعی سنت شکنی محسوب می شود.

1398/07/23
734

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر