ژانر وحشت برنده جایزه خدمات ادبی پن (قلم) / آلن آمریکا:

استفن کینگ، برنده جایزه ادبی پن آمریکا شد

استفن کینگ، نویسنده آمریکایی و خالق آثار بی‌شماری در ژانر وحشت به عنوان برنده جایزه خدمات ادبی بنیاد پن (قلم) آمریکا در سال 2018 شناخته شد.

به نقل از نیویورک‌تایمز -  استفان کینگ، افتخاری دیگر به کلکسیون افتخاراتش افزود. او که خالق آثار کلاسیکی چون «آن» و «درخشش» در ژانر وحشت است، جایزه خدمات ادبی پن (قلم) / آلن آمریکا در سال 2018 را کسب کرد. 

اندرو سولومون، مدیر بنیاد پن آمریکا در خصوص این انتخاب گفت: «آقای کینگ با نثر غنی، نوع‌دوستی سخاوتمندانه‌ و حمایت صریح خود از آزادی بیان، ما را ترغیب می‌کند تا در برابر نیروهای شیطانی تاب بیاوریم.»

استفن کینگ 70 ساله، تا به امروز نزدیک به 200 اثر منتشر کرده که بسیاری از آنها به اقتباس سینمایی و تلویزیونی تبدیل شده‌اند. او در موسسه خیریه به نام هَون، از نویسندگان و هنرمندانی که از گرفتاری‌هایی مختلف رنج می‌برند، حمایت می‌‌کند و مدافع آزادی بیان در توییتر و هر جای دیگر است. این نویسنده مطرح یکی از مخالفان شدید دونالد ترامپ است و انتقادهای وی باعث شده رئیس جمهور آمریکا او را از شبکه‌های اجتماعی‌اش بلاک کند.

جایزه خدمات ادبی پن (قلم) / آلن، هر سال به نویسنده‌ تحسین‌شده‌ای تعلق می‌گیرد که جان‌مایه کارهایش به ما کمک می‌کند، شرایط انسانی را درک و تفسیر کنیم. جایزه امسال در 22 می (1 خرداد ماه) در موزه تاریخ طبیعی آمریکا به استفان کینگ تعلق می‌گیرد. رمان جدید او، «بیگانه» نیز در همین تاریخ منتشر خواهد شد.

در این مراسم از کارولین رِیدی، مدیر اجرایی انتشارات «سایمون اند شوستر» نیز به عنوان ناشر برگزیده تقدیر خواهد شد. سوزان ناسل، مدیر اجرایی پن، خانم ریدی را «نماد یک نسل از زنان در صنعت چاپ و نشر» معرفی کرده است.

سال گذشته استفن سوندهایم، برنده جایزه خدمات ادبی پن آمریکا شد. او نخستین آهنگساز-ترانه‌سرایی بود که موفق به کسب این جایزه شد. در سال 2016 نیز جی.کی.رولینگ، خالق «مجموعه هری پاتر» این جایزه را به دست آورد.

جایزه پن آمریکا از سال 1963 میلادی به بسیاری از چهره‌های ادبی برجسته در ژانرهای متفاوت ازجمله داستان، شعر، مقاله، نوشته‌های ورزشی، بیوگرافی، ادبیات کودکان و نمایش‌نامه تعلق می‌گیرد.

(منبع: ایبنا)

1396/11/19
1408

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر