ادامه کتاب سرگذشت ندیمه؛

رونمایی از کتاب جدید مارگارت اتوود

کتاب جدید مارگارت اتوود، با عنوان Testaments به تازگی رونمایی شد و استقبال از آن بسیار خوب بود. این کتاب در ادامه ی کتاب سرگذشت ندیمه است. انتشارات جمهوری نسخه ی ترجمه شده ی این کتاب را با عنوان وصیت ها در روز های آینده منتشر خواهد کرد.

به گزارش مجله خبری آی‌آی‌کتاب نیوز، خانم مارگارت آتوود، نویسنده، منتقد ادبی، فعال سیاسی و فمنیست سرشناس کانادایی است. او تا به حال پنج بار کاندید دریافت جایزه‌ی بوکر شده و یکبار موفق به دریافت آن شده است. او هم چنین چندین اثر کودک در کارنامه ی خود دارد.

کتاب "سرگذشت ندیمه" او با استقبال زیادی رو به رو شد، و به بررسی زندگی و فروپاشی هویت زنان در جامعه ی مرد سالار می پردازد.داستان از آنجایی شروع می شود که در منطقه ای به علت تشعشع مواد رادیواکتیو، بسیاری از زنان نابارور شدند، شخصیت اصلی داستان، هنوز قدرت باروری خود را از دست نداده و حکومت او را مجبور به فرزند آوری برای طبقه ی حاکم می کند و عنوان ندیمه را به او می دهند.سریال تلویزیونی نیز بر اساس این کتاب  ساخته شده است.

کتاب جدید آتوود، با نام The testmates که در ادامه ی داستان سرگذشت ندیمه نوشته شده است، به تازگی رونمایی شد. استقبال مردم در جشن رونمایی آن بسیار خوب بوده است و می توان گفت، بعد از رونمایی سری کتاب های هری پاتر، شاید این اولین باری است که مردم برای رونمایی یک کتاب صف می کشند!

این کتاب، 15 سال بعد از وقایع سرگذشت ندیمه را روایت می کند. رژیم حاکم سعی می کند تا قدرت خود را حفظ کند، اما از درون در حال فروپاشی است. در این دوره، زندگی سه زن متفاوت با هم گره می خورد.

این کتاب با نام "وصیت ها" با ترجمه ی محمد رضا صالح حاجی، توسط انتشارات جمهوری در روز های آینده منتشر خواهد شد. توضیح نشر جمهوری به این شرح است: «بسیاری از ناشران در حال رصد خبرها در مورد انتشار کتاب جدید مارگارت آتوود بودند که ادامه‌ای بر «سرگذشت ندیمه» است و در این میان رقابتی برای ترجمه و انتشار کتاب بین نشرهای گوناگون ایجاد شده است. رقابتی که منجر به چاپ کتاب با مترجمان متعدد و با کیفیت‌های مختلف می‌شود و علاقه‌مندان به کتاب، بین چند راهی میمانند که این اثر را با کدام ترجمه بخوانند. نشر جمهوری که از نویسنده نام‌ آشنایی مثل مارگارت آتوود، کتاب‌هایی مثل «سرگذشت ندیمه»، «چشم گربه» و «آدمکش کور» را چاپ کرده است در حال ترجمه این کتاب است.»

این کتاب اکنون در سایت آمازون قابل خریداری است و جزو پرفروش‌های هفته ی اخیر بوده است.

1398/07/04
964

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر