رالی کتاب مسابقه ای برای کودکان

رالی کتاب نام مسابقه ای است که هر ساله در آلمان برای کودکان برگزار می شود

"رالی کتاب ها" نام مسابقه چیستانی است که توسط کتابخانه مرکزی ایالت بایرن آلمان هر ساله اجرا می شود. در این طرح، کتابخانه ی مرکزی موضوعی را انتخاب می کند و در اختیار یکی از کتابخانه ها قرار می دهد تا سوالات چیستان را طرح کند.

"رالی کتاب ها" نام مسابقه چیستانی است که توسط کتابخانه مرکزی ایالت بایرن آلمان هر ساله اجرا می شود. در این طرح، کتابخانه ی مرکزی موضوعی را انتخاب می کند و در اختیار یکی از کتابخانه ها قرار می دهد تا سوالات چیستان را طرح کند. نکته ی قابل توجه این است که سوالات چیستان باید از منابع و کتاب هایی باشد که در دسترس سایر کتابخانه ها نیز باشد. بعد از طرح سوالات، کتابخانه ی مرکزی لیستی از کتاب ها و منابع سوالات را در اختیار سایر کتابخانه ها قرار می دهد تا این کتاب ها در اختیار کودکان، برای یافتن پاسخ سوالات چیستان قرار گیرد. هدایا و جوایز نیز توسط هر کتابخانه تعیین می شود.

موضوع رالی کتاب امسال به داستان های ترسناک و هیولاها تعلق دارد و نوجوانان بالای 10 سال می توانند شرکت کنند. منابع سوالات نیز از کتاب هایی همچون دراکولا، قلب جوهری، خون آشام کوچک، سپیده دم و ... است. سه وسیله ی مهم جادوگری یک ساحره چیست؟ شاید این سوال به نظرتان جالب و غیرمنتظره باشد، اما یکی از سوالات چیستان امسال، همین است.

به نظر شما این طرح چقدر می تواند در ایجاد علاقه به کتابخوانی در کودکان و نوجوانان مؤثر باشد؟ با اجرای این طرح در ایران موافقید؟

1398/08/22
772

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر