افراد مشهور چه کتاب هایی می خوانند

کتاب های مورد علاقه ی ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور محبوب روسیه یک کتابخوان قهار است می خواهیم در این خبر تعدادی از کتاب های مورد علاقه ی او را معرفی کنیم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور محبوب روسیه یک کتابخوان قهار است. می خواهیم تعدادی از کتاب های مورد علاقه ی او را معرفی کنیم.

کتاب “The wine of wisdom” شرح حال و آثار عمر خیام نیشابوری: شاید برای شما هم جالب باشد، که در راس لیست مورد علاقه ی رئیس جمهور روسیه، یک کتاب از آثار شاعر و دانشمند ایرانی، خیام به چشم می خورد. پوتین در مورد این کتاب نوشته است: «اشعار عمر خیام، در شرایط سخت مرا کمک می کند. من به شما توصیه می کنم که این کتاب را تهیه کنید.» نسخه ی فارسی این کتاب با نام "صهبای خرد" نوشته ی محمد امین رضوی و انتشارات سخن چاپ شده است.

کتاب “The three Musketeers” از الکساندر دوما: رمان سه تفنگدار الکساندار دوما از دیگر کتاب های مورد علاقه ی پوتین است. او در مورد این کتاب می گوید: «من از مطالعه ی آثار دوما بسیار لذت می برم.» داستان این کتاب در مورد قهرمانی های سه تن از تفنگداران و جنگجویان لویی سیزدهم است. فیلم های با اقتباس از این کتاب نیز ساخته شده است. نسخ ترجمه شده ی این کتاب به فارسی نیز توسط ناشران مختلف به چاپ رسیده است.

کتاب “The brothers Karamasov” از داستایوسکی: برادران کارامازوف بزرگترین رمان داستایوفسکی، نویسنده ی معروف روسی است. داستان این کتاب با مرگ اسرار آمیز پاولویچ کارامازوف شروع می شود. به طور کلی می توان گفت داستان در مورد او و سه پسرش است. پوتین در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرده که داستایوفسکی و تولستوی از نویسندگان مورد علاقه ی او هستند و در میان او علاقه ی خاصی به رمان برادران کارامازوف دارد. نسخه ی ترجمه ی شده ی این کتاب به فارسی نیز منتشر شده است.

کتاب “Anna Karnenina” از تولستوی: کتاب آناکارنینای تولستوی به شرح روابط خانواده های روسی در قرن 19 ام می پردازد. یکی از شخصیت های اصلی این رمان آنا نام دارد که به دلیل اینکه نام همسر او کارنین است به او آناکارنینا می گویند. همانطور که اشاره شد پوتین به تولستوی ارادت خاصی دارد و این کتاب او نیز در لیست کتاب محبوب او جا دارد. فیلمی با اقتباس از این رمان و با همین نام نیز ساخته شده است. ترجمه های متفاوت از این کتاب نیز به فارسی منتشر شده است.

نکته ای که از لیست کتاب های محبوب پوتین دریافت می شود، این است که او علاقه ی خاصی به آثار نویسندگان بزرگ و قدیمی نه تنها روسیه بلکه سایر کشور ها دارد. می توان گفت در لیست او کتاب های ناشناخته ی کمتری وجود دارد. شما می توانید نسخه ی اورجینال و ترجمه شده ی این لیست را از آی آی کتاب تهیه کنید.

1398/08/08
1538

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر