یک نوولت از نویسنده رمان پرفروش «مردی به‌نام اُوِه»

کتابی برای دوست داشتن

در این رمان کوتاه داستانی پر احساس در مورد مرگ و زندگی و انتخاب های انسان هاست که بکمن به شیوه خاص خودش آن را روایت می کند. انتخاب هایی که زندگی بر مسیر انسان قرار می دهد.

آخرین اثر فردریک بکمن نویسندة رمان پرفروش «مردی به‌نام اُوِه» که رمانی کوتاه است توسط نشرنون  منتشر شد. «و من دوستت دارم» با ترجمه الهام رعایی و در قالب چهل و شممین عنوان منظومه رمان خارجی نشرنون به چاپ رسیده است.

فردریک بکمن برای خوانندگان ایرانی کاملا شناخته شده است. رمانِ اولِ او، مردی به نام اوه تا کنون 33 بار در نشر نون منتشر شده و رمان خلاقانة شهر خرس نیز در آستانه چاپ چهارم است. حالا بار دیگر این نویسندۀ سوئدی با رمانی کوتاه آمده است: و من دوستت دارم که نام دیگر این رمان کوتاه معاملة زندگی‌ است. او یک بار دیگر هم ذوق خود را در این سبک هم آزموده است. بکمن نشان می‌دهد در همه جای دنیا انسان‌ها احساسات مشابهی را تجربه می‌کنند و دغدغه‌های مشترک دارند.

در این رمان کوتاه داستانی پر احساس در مورد مرگ و زندگی و انتخاب های انسان هاست که بکمن به شیوه خاص خودش آن را روایت می کند. انتخاب هایی که زندگی بر مسیر انسان قرار می دهد.

«شهر خرس» «مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است» «بریت ماری اینجا بود»  و «و هرروز صبح  راه خانه دورتر و دورتر می‌شود» آثار دیگر این نویسنده هستند که همگی توسط نشرنون منتشر شده اند و شهر خرس به تازگی در لیست پرفروش های نیویورک تایمز نیز معرفی شده است. الهام رعایی تا کنون سه اثر از این رمان نویس را ترجمه کرده است.

بخشی از کتاب:
این کتاب داستانی کوتاه است دربارة آنچه در ازای نجات یک زندگی باید قربانی کنیم. اگر نه آینده، که گذشته هم مهم امروز حتماً صبح زود از خواب برخواهي خواست. امشب در هلسينگبوري شب کريسمس است و من يک ‌نفر را کشته‌ام. مي‌دانم که قصه‌هاي پريان اين‌طور شروع نمي‌شود، اما من جان يک ‌نفر را گرفته‌ام. فرقي مي‌کند بداني جان چه کسي را؟
 شايد نه. اغلب ماها مي‌خواهيم باور داشته باشيم که هر قلبي که از حرکت بازمي‌ايستد، کمتر از ديگر قلب‌ها نيست. اگر بپرسند: «آيا ارزش همة زندگي‌ها به يک اندازه است؟» اغلب ما بلند جواب مي‌دهيم «بععععله!» اما اين تنها تا زماني‌ است که به يکي ازعزيزان ما اشاره کنند و بپرسند: «اين زندگي چطور؟!»
 آيا فرقي مي‌کند اگر من يک آدم خوب را کشته باشم؟ محبوب کسي را؟ يک زندگي ارزشمند را؟
 اگر يک بچه باشد چه؟
 
 «و من دوستت دارم» در 80 صفحه و تیراژ 1000 نسخه  و با قیمت 100000 ریال توسط نشرنون منتشر شده است.
  (منبع: ایبنا)

1396/11/24
1052

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر