پنجمین گزارش دبیرخانه جایزه مهرگان ادب

آثار راه‌یافته به مرحله ماقبل نهایی جایزه مهرگان ادب

با رأی هفت داور مرحله نهایی جایزه مهرگان ادب، از میان 21 رمان اعلام شده قبلی، 14 رمان راه یافته به مرحله ماقبل نهایی جایزه مهرگان ادب مشخص شد.

بنابر اعلام دبیرخانه جایزه مهرگان، با رأی هفت داور مرحله نهایی جایزه مهرگان ادب، از میان 21 رمان اعلام شده قبلی، 14 رمان راه یافته به مرحله ماقبل نهایی جایزه مهرگان ادب مشخص شد. 

دبیرخانه جایزه به نقل از علیرضا زرگر مدیر جایزه مهرگان افزوده است که: کار داوری هفدهمین و هجدهمین دوره جایزه مهرگان به دلیل تعداد زیاد آثار در هر دو بخش رمان و مجموعه داستان (527 اثر) دشوارتر از دوره‌های قبلی جایزه بوده و هر یک از داوران به طور متوسط 16 تا 20 هزار صفحه کتاب خوانده‌اند و حتی در تعطیلات نوروزی نیز کار خواندن کتاب‌ها ادامه داشته است.

مدیر جایزه مهرگان همچنین از شروع کار دبیرخانه جایزه برای دوره‌های نوزدهم و بیستم مهرگان ادب خبر داده است که شامل رمان‌ها و مجموعه داستان‌های چاپ اول سال‌های 1397 و 1396 می‌شود. 

ناشران و نویسندگان به روال معمول می‌توانند سه نسخه از هر عنوان کتاب خود را تا پایان اردیبهشت‌ماه هر سال به دبیرخانه جایزه مهرگان ارسال کنند.
اسامی 7 رمان و 7 مجموعه داستان مرحله نهایی اوایل هفته آینده اعلام شده و برگزیدگان در مراسم نهایی اهدای جایزه معرفی خواهند شد. زمان و مکان برگزاری مراسم نهایی متعاقباً اعلام می‌شود.

فهرست 14 رمان که از میان 285 رمان به مرحله ماقبل نهایی جایزه مهرگان ادب راه یافته‌اند به نظم الفبایی نام کتاب‌ها به این شرح است:

١- افغان ‌کِشى؛ محمدرضا ذولعلى؛ پیدایش
٢- این خیابان سرعت‌گیر ندارد؛ مریم جهانى؛ مرکز
٣- این سگ مى‌خواهد رکسانا را بخورد؛ قاسم کشکولى؛ بوتیمار
٤- برج سکوت؛ حمیدرضا منایى؛ نیستان
۵- پدرکشتگى؛ سلمان امین؛ ققنوس
۶- پل؛ غلامحسین دولت‌آبادى، آراز بارسقیان؛ افراز
۷- روز اول مهر هرگز نیامد؛ جمشید ملکپور؛ افراز
۸- سالتو؛ مهدى افروزمنش؛ چشمه
۹- سمت کالسکه؛ مرتضى کربلایى‌لو؛ روزنه
۱۰- فراموشى؛ جواد پویان؛ نیلوفر
۱۱- کوچه ابرهاى گمشده؛ کورش اسدى؛ نیماژ
۱۲- گلوگاه؛ طیبه گوهرى؛ صداى معاصر
۱۳- مارون؛ بلقیس سلیمانى؛ چشمه
۱۴- مریخى؛ فرهاد کشورى؛ نیماژ

(منبع: ایبنا)

1397/01/15
928

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر