جایزه اسکار؛

رمان‌هایی که در اسکار امسال شانس بیشتری دارند

به عقیده خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز چند رمان بیشتر از بقیه آثار مکتوب تبدیل شده به فیلم شانس بیشتری برای کسب جایزه اسکار را خواهند داشت

هر سال با نزدیک شدن مراسم اسکار گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب فیلم های سینمایی برای این جوایز شروع می شود. از سال‌های گذشته فیلم‌های بسیاری با الهام از کتاب‌های داستانی ساخته شده و در اسکار نیز بسیار مورد توجه بوده است. به نظر روزنامه نیویورک تایمز فیلم‌های ساخته شده بر اساس کتاب‌های زیر شانس بیشتری برای کسب جایزه اسکار خواهند داشت:


«مرا با نامت صدا کن» نوشته آندره آسیمان 
 
 


«الیو» یک پسر آمریکایی-یهودی ۱۷ساله‌ است که در یک محله ایتالیایی با والدینش زندگی می‌کند. پدرش استاد باستان‌شناسی است و در تابستان سال ۱۹۸۳ از یک دانشجوی آمریکایی-یهودی به نام «الیور» دعوت می‌کند پیش آنها زندگی کند و به مقاله‌های دانشگاهیش کمک می‌کند. الیو دوستدار کتاب و نابغه ای در موسیقی است. برعکس الیور پسری بی قید است و شخصیتی کاملاً متضاد با الیو دارد.


«لجن زار» نوشته هیلاری جوردن 
 
 


داستان کتاب در سال‌های دهه چهل میلادی در شهر می‌سی‌سی‌پی آمریکا بر پایه زندگی و شرح حال خانواده کشاورز «مک‌آلن» است که در دوران بعد از جنگ جهانی دوم با چالش نژادپرستی روبرو هستند. آنها در کنار خانواده‌های سیاه‌پوست مجبور هستند بین خوبی و بدی سرنوشت خود را در مسیر صحیح انتخاب کنند.


«اعجوبه» نوشته آر.جی.پالاسیو 
 
 


این رمان در سال ۲۰۱۲ در سبک ادبیات کودک و نوجوان و سر گذشت یک نوجوان منتشر شده‌است. این اثر برنده جایزه دانش آموزان مین سال 2014 و برنده جایزه مارک تواین سال 2015 شده است. آگوست پالمن با والدینش در ارتفاعات شمال رودخانه در منهتن زندگی می‌کنند. او دارای یک وضعیت پزشکی است، که اغلب با سندرم تریچر کالینز شناخته می‌شود، که باعث شده او بسیاری از جراحی‌های صورت خود را تحمل کند.
  (منبع: ایبنا)

1396/12/13
991

خبرهای مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر