بیومکانیک ورزشی و تمرینی: اصول و کاربردها

علم بیومکانیک و ارتقاء عملکرد ورزشی

آموزش مبانی بیومکانیک و تاثیر آن بر تمرینات ورزشی با مطالعه کتاب بیومکانیک ورزشی و تمرینی Biomechanics of Sport and Exercise

درباره نویسنده

پیتر ام. مک گینیس، دکترای علوم ورزشی، استاد خدمات برجسته در دانشکده تناسب اندام دانشگاه ایالتی نیویورک در کالج کورتلند می باشد. او از سال 1990 تاکنون در این دانشگاه به تدریس و مربی گری ورزشکاران پل والت مشغول بوده است. قبل از سال 1990، مک گینیس به عنوان معاون در دانشکده تناسب اندام دانشگاه اوراکلین در کلرادو بود. در این مدت، او همچنین به عنوان یک بایومکانیک دان ورزشی در بخش علوم ورزشی کمیته المپیک ایالات متحده در کلرادو اسپرینگز خدمت می کرد و تحقیقات بایومکانیک ورزشی کاربردی را انجام می داد، ورزشکاران را آزمایش می کرد، درس های بایومکانیک را برای مربیان تدریس می کرد و منابع آموزشی برای مربیان توسعه می داد.

او تعداد زیادی مقاله و گزارش تخصصی در زمینه بایومکانیک ورزش نوشته و به عنوان داور در مجلات مختلفی از جمله مجله بایومکانیک ورزشی، مجله بایومکانیک کاربردی، مجله تحقیقات چهارماهنامه تمرین و ورزش و مجله علوم ورزشی فعالیت کرده است. مک گینیس عضو انجمن های حرفه ای متعددی از جمله کالج امریکایی علوم ورزشی، جامعه بایومکانیک امریکا، جامعه بین المللی بایومکانیک و ASTM International می باشد. او به مدت 12 سال به عنوان رئیس کمیته تجهیزات پل والت در ASTM International خدمت کرده است. همچنین عضو کمیته پزشکی و علوم ورزشی ایالات متحده در لیگ دودسته ای آمریکا بوده و به عنوان بایومکانیست خدمت می کند.

 

مک گینیس در سال 1984 مدرک دکتری خود را در رشته تربیت بدنی از دانشگاه ایلینوی دریافت کرد و در سال 1976 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی از کالج سوارتمور اخذ نمود. وی در سال 2014 به تالار مشاهیر ورزش های کالج سوارتمور انتخاب شد.

در مقدمه کتاب آمده است:

 کتاب Biomechanics of Sport and Exercise به عنوان یک مقدمه به بیومکانیک ورزش و تمرین نوشته شده است. متن در اصل برای دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی تدوین شده است، اما برای دانشجویان در سایر رشته های بالینی و ورزشی نیز مفید می باشد. بیشتر مثال ها و کاربردهای آمده در کتاب از ورزش یا تمرین گرفته شده اند، اما مثال هایی از فعالیت های بالینی و روزمره حرکت انسانی نیز ارائه شده است. برای هر کسی که به زمینه تربیت بدنی علاقه دارد، دانش مکانیک به آنها در کارشان ارزشمند خواهد بود. هدف اصلی کتاب و مواد مرتبط آن، ارائه یک مقدمه به بیومکانیک حرکت انسانی به یک شیوه واضح، مختصر و کاربرپذیر است.

 

فهرست مطالب

نیروها: حفظ تعادل یا تغییر در حرکت

سینماتیک خطی: توصیف اشیاء در حرکت خطی

دینامیک خطی: توضیح علل حرکت خطی

کار، قدرت و انرژی: توضیح علل حرکت بدون قانون نیوتن

گشتاورها و لحظه های نیرو: حفظ تعادل یا تغییر در حرکت زاویه ای

سینماتیک زاویه ای: توصیف اشیاء در حرکت زاویه ای

دینامیک زاویه ای: توضیح علل حرکت زاویه ای

مکانیک سیالات: اثرات آب و هوا

مکانیک مواد زیست شناسی: تنش ها و تغییرات در بدن

سیستم اسکلتی: چارچوب سفت بدن

سیستم عضلانی: موتورهای بدن

سیستم عصبی: کنترل سیستم عضلانی-اسکلتی

تجزیه و تحلیل کیفی بیومکانیکی برای بهبود تکنیک

تجزیه و تحلیل کیفی بیومکانیکی برای بهبود تمرین

تجزیه و تحلیل کیفی بیومکانیکی برای درک توسعه آسیب

تکنولوژی در بیومکانیک

در صورت نیاز می توانید این کتاب را از فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب سفارش دهید.

1402/07/18
152

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر