انتشارات سبزان منتشر کرد؛

«مرد آبرنگی» اثر دیگری از کورت ونه گات

رمان "مرد آبرنگی" اثری از نویسنده ی معروف آمریکایی، کورت ونه گات است. شخصیت اصلی این رمان رابو کارابکیان است و داستان از زبان او بازگو می شود. در واقع موضوع اصلی، زندگینامه ی این نقاش یک چشم است.

رمان "مرد آبرنگی" اثری از نویسنده ی معروف آمریکایی، کورت ونه گات است.  شخصیت اصلی این رمان رابو کارابکیان است و داستان از زبان او بازگو می شود. در واقع موضوع اصلی، زندگینامه ی این نقاش یک چشم است. کورت اولین بار کاراکتر خیالی کارابکیان را در رمان صبحانه قهرمانان معرفی کرد و در آنجا اشاره ی کوتاهی به این شخصیت کرد.

در ابتدای این کتاب، راوی که خود رابو است، از مهمانان بابت قولی که برای بازگو کردن زندگینامه ی خود داده، عذر خواهی می کند. داستان ادامه پیدا می کند و می توان گفت جایی قصه شروع می شود که خانم برمان وارد خانه ی پر رمز و راز رابو می شود و او را با این سؤال که خانواده ات چطور مردند، شگفت زده می‌کند و او را به تعریف کردن داستان زندگی اش وامی‌دارد. خانم برمان شروع به تفتیش خانه و مزرعه ی سیب زمینی رابو می کند و مدام سؤال می کند و رابو را عذاب می دهد.

"خانم برمان خدای فضولی است! منظورم این است که الآن به اینجا آمده بود و بدون این که احساس کند اول باید از من اجازه بگیرد تمام کاغذ های داخل دستگاه تایپم را خواند. می گوید: «چرا این قدر کم از ویرگول نقطه استفاده می کنی؟» یا «چرا نوشته هات رو بخش بخش می کنی و نمی ذاری طولانی باشن؟» "

ونه گات، واقعیت ساده و سینه سوزی را در مورد دلبستگی انسان به ساختن و ویران کردن آنچه خوش می دارد، برای خوانندگانش می گوید. سبک نوشتاری او طنزآمیز است و بیان نکات در دل نوشته های خنده آور، امضای شخصی این نویسنده ی معروف آمریکایی است. 

«مرد آبرنگی» با ترجمه علیرضا متین نیا در 270 صفحه و با قیمت 42000 تومان به‌تازگی از سوی انتشارات سبزان راهی بازار نشر شده است.

برای سفارش کتاب به سایت آی آی کتاب مراجعه بفرمایید.

 

1398/07/29
1844

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر