چگونه ذهن‌‌تان را تقویت کنید

راهکارهایی برای تقویت ذهن

آیا می خواهید ذهنیت خود را بهبود ببخشید؟ ما بهترین روش‌ها را برای تقویت قدرت مغز، بهبود حافظه، ایجاد اتصالات عصبی ، افزایش یادگیری و تقویت عملکرد شناختی مغز جمع آوری کرده‌ایم.

به گزارش سایت آی‌آی‌ کتاب‌نیوز

آیا می خواهید ذهنیت خود را بهبود ببخشید؟ ما بهترین روشها را برای تقویت قدرت مغز، بهبود حافظه، ایجاد اتصالات عصبی ، افزایش یادگیری و تقویت عملکرد شناختی جمع آوری کرده ایم.

انسان ها دارای انعطاف پذیری مغز یا نوروپلاستی هستند که این توانایی مغز باعث تغییر بهتر و یا بدتر مغز در هر سنی می‌گردد.

این انعطاف پذیری نقش مهمی در تقویت و افول مغز و نحوه‌ی شکل‌گیری شخصیت ما دارد. اتصالات عصبی می‌توانند تقویت شوند و یا از بین بروند. در واقع، سلول‌های خاکستری می‌توانند ضخیم یا نازک شوند و این تغییرات باعث تحولاتی در توانایی ما می‌شود. به عنوان مثال، یادگیری یک مهارت جدید، می‌تواند یک مسیر عصبی جدید در ذهن ما ایجاد کند، در حالیکه پیر شدن باعث می‌شود مسیر‌های عصبی تضعیف شوند که این خود منجر به فراموشی و کمبود حافظه خواهد شد. انجمن مغزی آمریکا، به تازگی هفت گام را با هدف کمک به افراد در سالم نگه داشتن مغز خود، از دوران کودکی تا پیری، ارائه داده است. آنها به مردم توصیه می کنند که:

1- ورزش روزانه انجام دهید.

2- رژیم سالم غذایی داشته باشید.

3- وزن متعادل داشته باشید.

4- کلسترول خود را کنترل کنید.

5- سطح قند خون خود را تنظیم کنید.

6- فشار خون خود را تنظیم کنید.

7- از دخانیات پرهیز کنید.

 علاوه بر هفت گام بالا، مدیکال نیوز تودی، پنج روش برای رسیدن به عملکرد بهتر مغز و ذهن در طول عمر، پیشنهاد می‌کند.

1-از لحاظ فیزیکی، فعال باشید.

 دانشمندان به این نتیجه رسیدند که حتی فعالیت‌های کوچک نیز بر روی عملکرد مغز‌تاثیر مثبتی دارند. تحقیقات نشان می دهد که شرکت در20 دقیقه ورزش با فواصل کم و به مدت 6 هفته با پیشرفت در حافظه همراه بوده است که به ما امکان می دهد تا بین ماشین خود و یکی از همان ساخت، مدل و رنگ ، تفاوت قائل شویم.

2-رژیم مدیترانه‌ای تقویت‌ کننده‌ی مغز بخورید.

 رژیم مدیترانه ای سرشار از سبزیجات، میوه ها، غلات سبوس دار، لوبیا، آجیل، دانه ها و روغن زیتون است. همچنین شامل مقادیر متوسط ​​لبنیات، ماهی و شراب است، در حالی که گوشت قرمز، مرغ و غذاهای فرآوری شده محدود است. تحقیقات نشان داده است، افرادی که رژیم مدیترانیه‌ای دارند، در طول سه سال، حجم و سلول مغزی کمتری از دست می‌دهند.

3-با تمرین، توانایی های شناختی را گسترش دهید.

  پرورش مغز با تمرینات مربوطه، چالشی است که همواره تعداد زیادی از محققان در آن اختلاف نظر دارند. عده‌ای بر این باور‌اند که این تمرینات تاثیری چندانی بر روی بهبود عملکرد مغز نداشته و هم چنین در مقابل عده ای عقیده دارند که این تمرینات، تاثیر به سزایی در عملکرد مغز دارد. به تازگی، محققان دانشگاه مدیکال سنتر، نشان دادند که نه تنها دست‌یابی به حافظه فوق‌العاده، با تمرین امکان پذیر است، بلکه ماندگاری بالایی هم دارد.

4-زبان جدید بیاموزید.

 محققان دانشکده‌ی اقتصاد در مسکوی روسیه و همچنین پژوهشگران دانشگاه هیلسینکی در فنلاند گزارش کردند که یادگیری زبان‌های خارجه، انعطاف‌پذیری مغز را افزایش داده و باعث می شود مغز اطلاعات را بهتر کد‌گذاری کند.

5-نواختن سازهای موسیقی را بیاموزید.

 دانشمندان دریافتند که نواختن ساز، امواج مغزی را به گونه ای تغییر می دهد که سرعت شنوایی را بهبود می بخشد. فعالیت تغییر یافته مغز باعث می‌شود که مغز بتواند خودش را به عقب برگرداند و بیماری یا جراحاتی را که ممکن است در راه توانایی فرد در انجام کارها به وجود آید را جبران کند..

1398/05/22
1032

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر