نشر هنوز منتشر کرد؛

مجموعه کتاب‌هایی که دوباتن با آن‌ها جایزه انجمن سلطنتی بریتانیا را گرفت

مدرسه زندگی مجموعه کتاب‌هایی که به مسائل مهم زندگی از جمله پول، سلامت عقل، کار، تکنولوژی و میل به تغییر جهان و تبدیل آن به جایی بهتر می‌پردازد، این تولد دوباره را اعلام می‌کند.

شر هنوز با توافق آلن دوباتن مؤسس مدرسه زندگی و با مجوز انتشارات مک میلان مجموعه کتاب‌‌های مدرسه زندگی را در ایران ترجمه و منتشر کرده است.
 
 
درباره مجموعه کتاب‌‌های مدرسه زندگی
 در عصر سردرگمی‌های معنوی و عملی، طراحی و احیای دوباره کتاب‌های خودیاری‌گر یک نیاز ضروری است. مدرسه زندگی مجموعه کتاب‌هایی که به مسائل مهم زندگی از جمله پول، سلامت عقل، کار، تکنولوژی و میل به تغییر جهان و تبدیل آن به جایی بهتر می‌پردازد، این تولد دوباره را اعلام می‌کند.
 

آلن دوباتن که سرپرستی این مجموعه را بر عهده دارد درباره این کتاب‌ها می‌گوید: «با مطالعه مجموعه جدید کتاب‌های خودیاری «مدرسه زندگی» توان ما برای مقابله با برخی از «سخت‌ترین» مشکلات زندگی افزایش می‌یابد. این افزایش توان هم آگاه‌کننده است، هم مفید و آرام‌بخش. کتاب‌های این مجموعه نشان می‌دهند که «خودیاری» واقعی به چه معناست. از این مجموعه پنج جلد با عناوین «چگونه کمتر نگران پول باشیم»، «چگونه با طبیعت صمیمی شویم»، «چگونه در عصر دیجیتال عقب نمانیم»، «چگونه شغل دلخواهمان را پیدا کنیم» و «چگونه عاقل بمانیم» منتشر شده که آن را در گزارشی معرفی می‌کنیم.

گلی امامی از مترجمان آثار دوباتن درباره اهمیت مدرسه زندگی در مراسم رونمایی از این کتاب‌ها گفته است: «مدرسه زندگی» یک مدرسه مجازی است و دوباتن به‌خاطر فعالیت‌های این موسسه که شامل سخنرانی‌ها و انتشار جزوه‌ها و مراسم‌های دیگر است، جایزه انجمن سلطنتی بریتانیا (انجمنی که به راه‌های مناسب‌تر توسعه و پیشرفت علم، بهبود امر آموزش و پرورش و انتشار کتب و مجلات و اهدا جایزه به صاحبان آثار می‌پردازد) را دریافت می‌کند و عضو افتخاری این انجمن می‌شود. دوباتن فقط به نوشتن فکر نکرده. او برنامه‌های متعدد تلویزیونی و رادیویی ساخته؛ سخنرانی‌های مفصلی در دانشگاه‌های مختلف ایراد کرده و از او مقالات بسیاری چاپ شده است. سعی دوباتن بر این بوده که تجربه‌های شخصی‌اش را با اندیشمندان بزرگ دیگر درهم آمیزد و خود او؛ نام «فلسفه روزمره» را بر آن می‌گذارد.

وی تلاش کرده فلسفه را جزئی از زندگی روزمره و عامه مردم کند. این موضوع سبب مخالفت آن‌هایی شده که فکر می‌کنند فلسفه برای طبقه‌ای خاص است ولی دوباتن با کتاب‌هایش نشان داد این‌طور نیست. او به خوانندگانش می‌گوید فلسفه باعث آرامش شما می‌شود و زندگی را برای شما قابل تحمل‌تر می‌کند. او در کتاب‌هایش نشان می‌دهد دیگر فیلسوفان چگونه خود را با دلهره‌ها و زندگی روزمره تطبیق داده‌اند. خواننده او برای درک فلسفه‌ای که در کتاب‌هایش بیان می‌کند، لازم نیست حتماً دانشمند باشد. دوباتن؛ فلسفه را با بیانی ساده‌تر در اختیار شما می‌گذارد. به‌طور کلی من؛ آنچه را از کتاب‌های دوباتن می‌شود استخراج کرد را «پاپ فلسفه» می‌نامم. دوباتن فلسفه پاپ می‌نویسد یعنی فلسفه‌ای که برای عموم قابل فهم است
 

چگونه کمتر نگران پول باشیم
«چگونه کمتر نگران پول باشیم» نوشته جان آرمسترانگ است که ندا شادنظر آن را ترجمه کرده است. آیا پول می‌تواند باعث خوشبختی شما بشود؟ ارتباط ما با پول، ارتباطی است که تا پایان عمر با آن سروکار داریم. با این حال، کتاب‌ها بیشتر به یک یا دو موضوع کلیشه‌ای زیر می‌پردازند. چطور می‌توان پول بیشتری به دست آورد؟ و چطور می‌توان با فقر کنار آمد؟
 
جان آرمسترانگ عکس این مباحث را مطرح می‌کند و صرفاً درباره خود پول حرف نمی‌زند. بلکه به این نکته می‌پردازد که ما چه ارتباطی با پول داریم. پول چطور هدایتمان می‌کند یا ما را به وحشت می‌اندازد؟ آیا پول می‌تواند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کند؟ ما واقعاً چقدر پول لازم داریم؟ این کتاب با راهکارها و نگاه جدیدی مخاطب را ترغیب می‌کند که احساس خود را نسبت به پول درک کند و درنهایت پی ببرد که در دنیا چه چیزی واقعاً برایش مهم است.

چاپ دوم «چگونه کمتر نگران پول باشیم» نوشته جان آرمسترانگ با شمارگان هزار نسخه در 176 صفحه به بهای 11 هزار تومان منتشر شده است.

چگونه با طبیعت صمیمی شویم
«چگونه با طبیعت صمیمی شویم» نیز کتاب دیگری است که تریستن گولی آن را نوشته و سما قرایی ترجمه کرده است. آیا اگر عشقی ذاتی به طبیعت نداشته باشیم، واقعاً لازم است که با طبیعت ارتباط برقرار کنیم؟

تریستن گولی بر این باور است که ارتباط واقعی، هر چقدر هم که کم یا کوچک باشد، به شخصیت‌های ما غنا می‌بخشد و به ما امکان می‌دهد تا هر موجود زنده را در شبکه پیچیده خودش ببینیم. او مجموعه تکنیک‌هایی به ما ارائه می‌دهد، تا حواسمان را بیدار کنیم و درک و دریافتمان را از چرخه‌ها، درگیری‌ها و روابط طبیعت عمق بخشیم. ما با پرورش ذهنیتی درست، می‌توانیم درکی بهتر هم از دنیای درون خانه و هم دنیای بیرون از آن به دست آوریم.
 

نویسنده در فصل‌های این کتاب نشان می‌دهد آن هیجانی که ارتباط نزدیک با طبیعت برای هر شخصی به همراه می‌آورد چنان نشاط و روحیه‌ای به زندگی‌مان تزریق می‌کند که حتی می‌تواند خود ما را نیز تغییر دهد. البته پیش از آن پرش اولیه، باید ابتدا چند گام مهم برداریم که در بخش دوم این کتاب به مخاطب معرفی شده است. در بخش سوم نیز، هر کدام از این گام‌ها به تفصیل بررسی شده و در بخش چهارم اهمیت درک مفهوم زمان در طبیعت بررسی می‌‌شود. بخش پنجم و نهایی کتاب نیز نگاهی است به آن نقاط وحشی و روحانی که این گام‌ها مخاطب را به سمت آن‌ها رهنمون می‌کند.

چاپ دوم کتاب حاضر با شمارگان هزار نسخه در 192 صفحه به بهای 15 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 

چگونه در عصر دیجیتال عقب نمانیم
تام چتفیلد در مجموعه مدرسه زندگی کتابی را با عنوان «چگونه در عصر دیجیتال عقب نمانیم» نوشته که باز هم ندا شادنظر آن را ترجمه کرده است. آیا می‌توانیم با فنا‌وری خوب زندگی کنیم؟ دنیای ما دنیای دیجیتال است. اکنون بیش از نیمی از افراد بزرگسال در سراسر دنیا بیش‌تر ساعت بیداری‌شان را صرف استفاده از دستگاه‌های دیجیتال می‌کنند، از جمله کامپیوتر و اینترنت، تلفن همراه یا بقیه رسانه‌های دیجیتال. ما از طریق ایمیل، پیامک، شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها، با همکاران، دوستان و اعضای خانواده‌مان ارتباط برقرار می‌کنیم. اما نیاز به این ارتباطات پایدار چه تأثیری روی زندگی‌مان می‌گذارد؟

تام چتفیلد به بررسی این نکته می‌پردازد که زندگی بدون فن‌آوری چه تأثیری روی افکارمان می‌گذارد و چگونه باعث بهتر یا بدتر شدن آن می‌شود. این کتاب با ارائه تحقیقات مبتکرانه و عملی به ما می‌آموزد که چگونه در عصر دیجیتال پیشرفت کنیم، بدون آنکه انسانیتمان را از دست بدهیم. همچنین در این کتاب، تاریخچه دستگاه‌های دیجیتال نیز بحث می‌شود و درباره چالش‌هایی صحبت می‌شود که همه ما دانسته یا ندانسته با آن دست‌به‌گریبان هستیم.

نیمه دوم کتاب نیز ساختارهای فرهنگی و سیاسی را بررسی می‌کند که این چالش‌ها را در برمی‌گیرد و به این موضوع می‌پردازد که فردی که از دستگاه‌های دیجیتالی درست استفاده می‌کند، چه ویژگی‌هایی دارد؟

چاپ ششم «چگونه در عصر دیجیتال عقب نمانیم» در 195 صفحه به بهای 15 هزار تومان به چاپ رسیده است.

چگونه شغل دلخواهمان را پیدا کنیم
»چگونه شغل دلخواهمان را پیدا کنیم» نوشته رومن کرزناریک به ترجمه صنوبر رضاخانی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. آیا قادرید مسیر شغلی خود را عوض کنید؟ میل به داشتن شغل دلخواه یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای ماست و کتابی هم که در این باره منتشر شده تلاش دارد تا چگونگی دستیابی به این هدف را به ما نشان دهد. این کتاب چالش‌هایی را بررسی می‌کند که هنگام پرداختن به شغل دلخواه و معنادار با آن مواجه می‌شویم. از جمله چالش پول و مقام اجتماعی. در این کتاب رومن کرزناریک با بهره‌گیری از حکمت موجود در رشته‌هایی چون علوم اجتماعی، روان‌شناسی، تاریخ و فلسفه، ما را از هزارتوی انتخاب‌های متعدد عبور می‌دهد تا بر ترس خود از تغییر غلبه کنیم و شغلی را بیابین که موجب بالندگی ما شود.
 

این کتاب برای کسانی نوشته شده است که در آرزوی یافتن شغلی به وسعت روح خود هستند، شغلی که فراتر از صرفاً یک کار برای پرداخت صورت‌حساب‌هاست. این کتاب راهنمای مخاطب است برای آنکه مسیر شغلی خود را جهتی تازه ببخشد و کار و کیستی خود را به هم نزدیک‌تر بسازد.

چاپ پنجم «چگونه شغل دلخواهمان را پیدا کنیم» نوشته رومن کرزناریک به ترجمه صنوبر رضاخانی در 184 صفحه به بهای 11 هزار تومان منتشر شده است.
 

چگونه عاقل بمانیم
کتاب «چگونه عاقل بمانیم» نوشته فلیپا پری به ترجمه تینا حمیدی منتشر شده است. اهمیت سلامت جسمانی برای همه روشن است، اما آیا تلاش برای دستیابی به تعادل روانی هم به همین اندازه اهمیت دارد؟ زندگی مدرن استرس فراوانی به ما وارد می‌کند؛ حفظ آرامش،  رضایت و استقبال از تجربیات جدید کار بسیار دشواری است. در این کتاب فلیپا پری ـ روان‌پزشک ـ به ما چگونگی کارکرد ذهن را نشان می‌دهد و با تمریناتی به ما می‌آموزد که چطور انعطاف‌پذیری‌مان را افزایش دهیم. روشن‌بینی خود را تقویت کنیم و رضایت بیشتری داشته باشیم. این کتاب هم توضیحی است درباره ذهن انسان و هم راهنمایی است برای مواجهه با بسیاری از مشکلاتی که زندگی پیش ما می‌گذارد.
 

چاپ دوم کتاب حاضر با شمارگان هزار نسخه در 160 صفحه به بهای 11 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

(منبع: ایبنا)

1397/06/12
1313

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر