پیشرفت در تربیت: مباحث کاربردی در روانشناسی تربیتی

روانشناسی تربیتی ـ راهکارها و نگرانی ها برای توسعه کودکان و نوجوانان

بررسی علمی روانشناسی کاربردی و تکنیک های عملی برای افزایش سلامت روانی و موفقیت تربیتی در دنیای امروز با مطالعه کتاب Educational Psychology (Topics in Applied Psychology)

این ویرایش از کتاب متن کلیدی روانشناسی تربیتی است. سبک دسترسی پذیر آن به وضوح، مسائل معاصر، چالش ها و فرصت های موجود در کاربرد روانشناسی در آموزش را بیان می کند. این منبع بی نظیر برای دانشجویان کارشناسی و روانشناسان تربیتی مفید خواهد بود.

Professor Caroline Bond, University of Manchester, UK

این کتاب، دامنه ی مواردی را که روانشناسان تربیتی می توانند برای آنها مفید باشد را بیان می کند. این کتاب موضوعات گسترده ای را پوشش می دهد و به عنوان یک مقدمه عالی برای هر کسی که علاقه مند است که چگونه روانشناسی می تواند به بهبود نتایج برای کودکان و نوجوانان کمک کند، تعریف می شود. ما به شدت آن را به معلمان و دانشجویان توصیه می کنیم.

Dr Sarah Wright and Dr Tim Cooke, University of Southampton, UK

 

درباره نویسندگان

تونی کلاین (Tony Cline) عضو افتخاری گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه کالج دانشگاه لندن در انگلستان می باشد.

 

آنثیا گالیفورد (Anthea Gulliford) مدیر برنامه و دانشیار ارشد در رشته روانشناسی تربیتی در دانشکده آموزش دانشگاه برمنگهام در انگلستان است.

سوزان برچ (Susan Birch) هم مدیر دکتری تخصصی در روانشناسی تربیتی و معاون مدیر برنامه دکتری آموزش حرفه ای اولیه در دانشگاه کالج دانشگاه لندن می باشد و همچنین روانشناس تربیتی ارشد در اداره روانشناسی آموزشی همپشایر و جزایر وایت در انگلستان فعالیت می کند.

 

درباره کتاب

در ویرایش سوم خود، روانشناسی تربیتی یک نمای کلی جامع از نحوه تأثیرات پیشرفت های کلیدی در روانشناسی اجتماعی، توسعه ای و شناختی بر نقش روانشناسان تربیتی کار کرده امروزی ارائه می دهد. این کتاب به قلم پژوهشگران برجسته نوشته شده است و همچنین در مورد اختلافات و دلایل مشکلات در هر دو زمینه ی تحقیق و عمل، به دانشجویان یک معرفی متعادل و پیشرو در مورد هر دو زمینه و حرفه ارائه می دهد.

کتاب کاملاً بازبینی شده و با یک فصل جدید در مورد چگونگی همکاری روانشناسان تربیتی با مدارس برای پشتیبانی از سلامت روانی کودکان و نوجوانان منتشر شده است،

 این ویرایش سوم به هدف تشویق دانشجویان به ادغام درک خود از تخصص های اصلی روان شناسی می پردازد، همچنین به بررسی واقعی معنی عمل مبتنی بر شواهد» می پردازد. کتاب به دو بخش گسترده مرتبط با یادگیری و اجتماعی، احساسی و سلامت روانی تقسیم شده است و شامل انتخابی از نمونه های کوتاه از روانشناسان تربیتی در محیط های مختلف است. این کتاب مناسب ترین کتاب برای هر دانشجویی است که می خواهد با این زمینه مهم و در حال تکامل تحصیل کند.

 

فهرست مطالب

روانشناسان تربیتی چه کار می کنند؟

تمرین مبتنی بر شواهد در روانشناسی تربیتی: طبیعت و کاربردها

ارتقاء دستاوردهای تحصیلی: روانشناسی آموزشی چه می تواند به ما کمک کند؟

ادغام کودکان با نیازهای تعلیمی ویژه: چگونه روانشناسی می تواند کمک کند؟

ارتباط مؤثر در مدرسه: آیا معلمان و دانش آموزان به یک زبان صحبت می کنند؟

آیا می توانیم dyslexia را درمان کنیم؟

چرا ریاضی برای اکثر مردم ترسناک است؟

آموزش کودکان با اختلالات اوتیسم: نظریه و تحقیق روانشناختی چه کاربردی دارد؟

روانشناسی تربیتی و سلامت روانی در مدارس: نقش جدید یا قدیمی؟

مدیریت رفتار در کلاس: آیا روانشناسی می تواند کمک کند؟

بلایای مدرسه: آیا آن ها هم قربانی هستند؟

مقابله با زندگی از طریق مقابله با مدرسه؟

روحیه مدرسه و هویت دانش آموز

 

سخنی با دانشجویان

کتاب روانشناسی تربیتی (مباحث در روانشناسی کاربردی)» یک منبع جذاب و مهم در عرصه روانشناسی تربیتی است. این کتاب به دانشجویان و علاقه مندان به تربیت با ارائه مباحث کاربردی و علمی، درک عمیقی از چگونگی تأثیرگذاری عوامل روانشناختی در فرآیند آموزش و تربیت می دهد. از بررسی روش های بهره برداری از شواهد تا ارتقاء دستاوردهای تحصیلی و مدیریت رفتار در کلاس

 این کتاب مسائل مهم را پوشش داده و درک بهتری از تأثیر روانشناسی در حوزه تربیت ارائه می دهد؛ بنابراین، به همه دانشجویان و افرادی که به تربیت اهمیت می دهند، توصیه می شود که این کتاب را مطالعه کنند تا بیشتر با چگونگی بهره گیری از دانش روانشناسی در زمینه تربیت آشنا شوند.

 

برای سفارش این کتاب، می توانید به فروشگاه آی آی کتاب سری بزنید.

1402/07/09
128

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر