انتشارات مکتب تهران منتشر کرد:

انتشار سه نمایش‌نامه از جلال تهرانی

جدیدترین نمایش‌نامه‌های جلال تهرانی، نویسنده و کارگردان تئاتر به تازگی راهی بازار کتاب شده‌اند. تهرانی در این سه اثر هنجارها و کلیشه‌های معمول را شکسته است.

به تازگی سه نمایش‌نامه جدید نوشته جلال تهرانی از سوی انتشارات مکتب تهران منتشر شده است.

جلال تهرانی نویسنده و کارگردانی است که سبک خود را در نگارش دارد و نگاهش به مسائل با چشم­‌اندازی وسیع است. جنس پردازش دیالوگ‌های تهرانی خاص خود اوست. وی همچنین در زمینه آموزش و نشر نیز موسسه «مکتب تهران» را راه‌اندازی کرده و از این طریق توانسته زمینه‌ای برای تربیت علاقه‌مندان به تئاتر فراهم کند.

 

انتشار سه نمایش‌نامه از جلال تهرانی



سه نمایش‌نامه «دو دلقک و نصفی»، « دراکولا» و «مکبث 2001»  نوشته جلال تهرانی به تازگی راهی بازار کتاب شده‌اند. تهرانی هم‌اکنون نمایش «دودلقک و نصفی» را در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه برده است. در این نمایش‌نامه،‌ تهرانی به سطح تازه‌‌ای از روابط انسان‌ها در دنیای مدرن امروز اشاره می‌کند. شخصیت‌پردازی کاراکترهای «دو دلقک‌و نصفی» در پس دیالوگ‌های ردوبدل شده معرفی می‌شوند و در پی این گفت‌وگوها به روابط شغلی، عاطفی و اجتماعی آن‌ها پی برده می‌شود.
در «مکبث 2001» هر کاراکتر نماینده یک حس خاص بشری است. شک، حسادت و جاه طلبی از جمله این حواس هستند. در این نمایش‌نامه گر چه با دو کاراکتر در عصر حاضر روبه‌رو هستیم اما داستان اصلی همان تفکرات و اندیشه‌هایی است که اعمال انسا‌ن را در طی قرون و سالیان طولانی رقم زده است.
نمایش‌نامه"دراکولا" دارای داستانی خیالی است. زمان آن مربوط به چهار هزار سال آینده  است که صلح در جهان برقرار شده و دراکولا بابای مدرسه شده است.»

پیش از این نمایشنامه‌های «نوستالژی»، «مهر دوم» و «مخزن» از این نویسنده منتشر شده بود.

(منبع: ایبنا)

....

1396/12/16
1364

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر