ترک سیگار

پیش از ترک سیگار

از زمان اولین چاپ این کتاب بیش از 20 سال مي‌گذرد و متن این کتاب از آن تاریخ به بعد بارها به روز تجدید چاپ شده است ولی با وجود تغییرات بسیاری که در این کتاب صورت گرفته سعی شده تا محتوای آن به همان شکل باقی بماند.

بعضی از مشکلات ما با وجود پیشرفت‌های علمی تازه همچنان لاينحل باقی مي‌مانند.

از زمان اولین چاپ این کتاب بیش از 20 سال مي‌گذرد و متن این کتاب از آن تاریخ به بعد بارها به روز تجدید چاپ شده است ولی با وجود تغییرات بسیاری که در این کتاب صورت گرفته سعی شده تا محتوای آن به همان شکل باقی بماند.

درسال 1979 م یعنی از بدو پیدایش کامپیوتر و اینترنت قریب به 300000 آمریکایی در اثر مصرف سیگار جان خود را از دست دادند ولی همچنـان  50  میلیـون  مرد  و  زن  امریکایی  سیگار مي‌کشیدند، البته بهای یک پاکت سیگار در آن زمان حدود 60 سنت بود. ماکروسافت با توسعه بخشیدن به پدیده جهانی کامپیوتر یک مولتي بيليونر شد و قیمت هر پاکت سیگار به سه دلار رسید و اکنون هر ساله 500000 نفر در اثر استعمال آن جان مي‌بازند؛ اما جای بسـی تعجب است که با وجود پیشرفت‌های علمی جدید که ترک سیگار را آسانتر مي‌کند همچنان 50 میلیون مرد و زن سیگار مي‌کشند. در تجدید چاپ این کتاب که اکنـون در  دسـت شمـا است بـر  اسـاس  پیشرفت‌های جدید علمی به دو پشتوانه منبع اطلاعـات جهانـی اینترنـت و درمـان بـا جایگزین‌هاي نيكوتين اشاره مي‌شود. ما بسیار خوشحالیم که از زمان چاپ اول این کتاب (یعنی 20 سال پیش) تا به حال تقریباً 50 میلیون مرد و زن با استفاده از توصیه‌های این کتاب سیگار را ترك كردند.

ترک سیگار برای میلیونها روشنفکری نوشته شده است که به ترک این عادت منفی فکر مي‌کنند، امّا برای شروع به تلنگُري روانشناسانه نیاز دارند و به طور خاص به آن عده سیگاری‌هايی توصیه مي‌شود که مي‌دانند  سیگار کشیدن سلامت آن‌ها را به خطر مي‌اندازد و باید آن‌را ترک کنند، امّا خطرات مصرف سیگار را چندان جدی نمي‌گیرند. در تهیه این کتاب سعی شده آن‌را در قطع جیبی و به شکل یک پاکت سیگار در آوریم و امیدواریم دوستان یا کسانی که واقعاً نگران سلامتی شما هستند این کتاب کار آمد و کوچک را به شما هدیه دهند.

در هر حال این کتاب امروز دردست شما است و اگر شما خود آن را خریده‌اید، نتیجه بهتری خواهیـد گرفت؛ چون در واقع با خرید این کتاب نشان داده‌اید که به سلامت خود بسیار علاقه‌مندید و به طور جدی‌تر مراحل ترک  سیگار را دنبـال خواهید کرد، امّا شاید این سوال به ذهن شما راه یابد که آیا این کتاب موثر  است؟ یا اینکه آیا توضیحات این کتاب  به حد کافی در ترک سیگار به شما کمک خواهد كرد؟ پاسخ ما به شما این است که "بله" صد در صد از این کتاب جواب خواهید گرفت.

ما در این کتاب طرحی موثر اما بسیار ساده به شما ارائه مي‌دهیم تا بتوانید عادت مصرف سیگار خود را ظرف یک هفته کنـار بگذارید، اما باید با اشتیاق تمام به توصیه‌های ساده و قابل درک ما بـا دقت و جزء بـه جزء عمل کنید.

طرح و قطع این کتاب طوری طراحی شده  که به راحتی مي‌تواند  جایگزین  سیگار  شما شود، طوری که هر کجا بروید مي‌توانید آن‌را در کیف، جیب بلوز، کت یا هر جای دیگر همراه خود نگه دارید! و بدین شکل وقتی طبق عادت دست خود  را  به  سوی سیگار مي‌برید کتابی خواهید یافت که با راهکارهای مفید خود سیگار کشیدن شما را به تعویق مي‌اندازد و بالطبع بدون ایجاد کوچکترین ناراحتی، از کشیدن سیگار بعدی خود نیز صرف نظر خواهید کرد. بهتر است این مطلب را هم در نظر داشته باشید که از این کتاب کوچک نباید انتظار داشت همانند کتاب‌های حجیم‌تر مملو از درازگویی و تفاصیل طول و دراز باشد. حتی در  این کتاب از زیر نویس، ضمیمه کتاب، فهرست یا کتاب‌های وابسته نیز خبری نیست و تنها  چیزی  که  شما  در این کتاب مي‌بینید حقایقی است که به‌طور ساده و بدون تفصیل به آن‌ها اشاره شده است. من به همین دلیل نحوة مطالعه این کتاب را به خود شما واگذار مي‌كنم و دستورالعملی  برای آن توصيه نخواهم کرد چون این کتاب حتی دریک نشست هم قابل مطالعه است و دیگر احتیاجی نیست تا زمان مشخصی را برای مطالعۀ بخشی از آن مانند روزی یک فصل، هفته ای20 صفحه و غیره، درنظر بگيريد. پس این کتاب را هر زمان که دوست دارید مطالعه کنید، فقط از همین حالا خواندن را شروع کنید و بعد‌ها هم مرتباً آن‌را مرور کنید.

گام‌های اساسی این کتاب، بارها و بارها به‌وسیله انجمن  سرطان  امریکا -  اتحادیه ريه امریکا، اتحادیه قلب امریکا و دیگر سازمان‌هاي بهداشتی  پیشرو  در  جهان  مورد تايید قرار گرفته است.

به علاوه تاثير عملي اين طرح هم برای من و هم برای میلیونها سیگاری دیگرکه سیگار را کنار گذاشته‌اند نیز ثابت شده و حتماً به همین شکل مي‌تواند شما را به سوی ترکی پایدار یاری کند. موفق باشید.

1396/11/21
998

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر