مستر کارت چیست و چگونه آن استفاده کنیم؟

مستر کارت چیست و چگونه آن استفاده کنیم؟

مستر کارت چیست و چگونه آن استفاده کنیم؟

با گسترش روز افزون تکنولوژی به تدریج پول‌های نقد کم کاربرد تر شدن و حساب‌های بانکی و مالی جایگزین آن شدند. در این میان سرویس های مثل مستر کارت سعی کردند خدمات مالی و اعتباری در سراسر جهان را تسهیل دهند. هدف این سرویس ها ارائه خدمات ارزی به تمام دنیا بوده است اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات، استفاده از مستر کارت در ایران چالش‌های خاص خود را داشته است.

دقت داشته باشید که مستر کارت یا سایر سرویس های تسهیل کننده مبادلات بانکی صرفا یک کارت اعتباری مجازی می‌باشند. یعنی مشخصات کارت و رمز و ... برای دارنده کارت ایمیل می‌شود و برای خرید اینترنتی یا ارسال به صورت فکس و ایمیل کاربرد دارد.

تفاوت مسترکارت و ویزا چیست؟

علاوه بر مسترکارت، سرویس های تسهیل کننده مبادلات بانکی دیگری نظیر ویزا و امریکن اکسپرس وجود دارد. در حقیقت از نظر نوع کاربرد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و صرفا اسم شرکت‌ها متفاوت است. برای مثال اگر شما ویزا کارت دارید به این معنی است که دارنده این کارت یک حساب بانکی در خارج دارد و خدمات مربوط به آن را توسط کمپانی ویزا انجام می‌شود.

کاربرد مستر کارت چیست؟

در داخل کشور با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شتاب می‌توانید به راحتی پرداخت‌های خود را انجام دهید. اما اگر قصد این را دارید که از یک وبسایت خارجی  خرید کنید راه دشواری پیش روی شما است. به دلیل تحریم های که علیه ایران اعمال شده، تبادلات مالی با ایران بسیار حساس می‌باشد و شرکت‌های اعتباری نظیر مسترکارت ترجیح داده اند که با بانک‌های ایران هیچگونه همکاری نداشته باشند.

البته انقدر هم که فکر می‌کنید استفاده از مسترکارت برای ایرانیان مشکل نیست و با استفاده از مراکز معتبر می‌توانید تمامی پرداخت‌های آنلاین، شهریه دانشگاه و خرید از آمازون را به صورت اینترنتی توسط مستر کارت انجام دهید.

انواع مستر کارت

به طور کلی این شرکت کارت های اعتباری خود را به سه شکل زیر ارائه می دهد:

کارت اعتباری (Credit Card):  کارت اعتباری شخصی که پشتیوانه‌ی مالی آن حساب های خود افراد است. برای مثال حقوق افراد، کمک های مالی و ... تماما به این حساب ها واریز می‌شود. توجه داشته باشید که کارت اعتباری مستر در شش نوع (World, Standard, Gold, Platinum, World Elite) ارائه می‌شود.

کارت نقدی (debit card): این کارت ها شباهت زیادی به کارت های عضو شتاب ایرانی دارند. به  این شکل که تنها به اندازه موجودی که دارند و به حساب اصلی در بانک متصل است کار می‌کنند. این کارت ها نیز در شش نوع ارائه می‌شوند.

کارت پیش پرداخت (Prepaid Card): این کارت ها نیز تنها نوع فیزیکی مستر کارت هستند با این تفاوت که قابل شارژ نیست و یک مبلغ مشخص از قبل در آن قرار دارد. شباهت زیادی با کارت هدیه در ایران دارند. همچنین به دلیل تحریم های موجود این نوع از کارت در ایران بیشترین استفاده را دارد.

پرداخت با مستر کارت در ایران

اگر قصد پرداخت در سایت های خارجی را دارید ولی نمی توانید به یک حساب مسترکارت دسترسی داشته باشید، جای نگرانی نیست، زیرا با امکاناتی که آی آی کالا در اختیار شما قرار می‌دهد، به راحتی می‌توانید معادل ریالی پرداخت خود را بپردازید و صورت حساب خود را با مسترکارت تصویه کنید.

1399/02/29
1173

برچسب ها

مطالب مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر