برخورد شهاب سنگ با زمین،

احتمال انقراض نسل بشر

این جرم آسمانی با سرعت 30 هزار کیلومتر در ساعت به ما نزدیک می شود و گفته شده که اگر به زمین برخورد داشته باشد، چاله ای با ابعاد 10 کیلومتر یا بیشتر ایجاد خواهد کرد.

در خبرها آمده است که احتمالش می رود که در اردیبهشت ماه، شهاب سنگی به بزرگی 4 کیلومتر به زمین برخورد کند. طبق گزارش ناسا، احتمال برخورد این شهاب سنگ به زمین ـ هرچند کم ـ وجود دارد و باید گفت که در صورت این اتفاق، نسل بشر باید برای همیشه خداحافظی کند. این جرم آسمانی با سرعت 30 هزار کیلومتر در ساعت به ما نزدیک می شود و گفته شده که اگر به زمین برخورد داشته باشد، چاله ای با ابعاد 10 کیلومتر یا بیشتر ایجاد خواهد کرد. شاید بد نباشد بدانیم که شهاب سنگی که باور دارند باعث انقراض دایناسورها شده 10 کیلومتر وسعت داشته است. برخی نیز می گویند که اگر به جو زمین وارد شود، آتش می گیرد و انفجار عظیم آسمانی ایجاد می کند.

البته نیازی به نگرانی نیست. احتمال برخورد این جرم آسمانی با زمین را فقط 1 در 50 هزار برآورد کرده اند و باید بدانیم که برخورد شهاب سنگ ها با زمین اصلا پدیده جدیدی نیست. و در صورتی که از این پدیده جان سالم به در ببریم، باید دو سال دیگر باز هم منتظرش باشیم.

1399/02/06
1169

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر