انتشارات سبزان منتشر کرد؛

دیدار کاوشگر ناسا با سیاره نهم

در کتاب «فضاپیمای افق های نو» می توانید با جمعی از دانشمندان به سرپرستی دکتر آلن استرن همراه شوید و داستان پلوتون را از کشف آن در سال 1930 تا سال 2015 که کاوش پلوتون به سرانجام می رسد دنبال کنید.

زمانی رؤیای کاوش منظومه شمسی و جهان ماوراء آن فقط در دنیای داستان های علمی تخیلی به حقیقت می پیوست، اما بعدها سیارات یکی پس از دیگری کاوش شدند و فقط یکی از قافله ی اکتشافات جا ماند؛ پلوتون، دورترین و ناشناخته ترین سیاره کوتوله که ناگفته های جدا شدن آن از جمع سیارات، به طور کامل، در این کتاب روایت شده است.

در کتاب «فضاپیمای افق های نو» می توانید با جمعی از دانشمندان به سرپرستی دکتر آلن استرن همراه شوید و داستان پلوتون را از کشف آن در سال 1930 (که این امر مدیون صبر و استقامت کلاید تومباگ است) تا سال 2015 که کاوش پلوتون به سرانجام می رسد دنبال کنید. ماجرای جذاب و شنیدنی که نه تنها علاقه مندان به علم را مجذوب خود می کند بلکه هر کسی که به نوعی  به کوشش های انسانی علاقه مند است می تواند با آن همراه شود و از آن لذت ببرد.  

×××

درباره نویسندگان کتاب

دکتر آلن استرن پژوهشگر ارشد مأموریت افق های نو است که سرپرستی کاوش ناسا از منظومه پلوتون و کمربند کویپر را به عهده دارد. دانشمند سیاره شناس، مدیر برنامه های فضایی، مشاور هوافضا، و نویسنده ای که در بیش از بیست وچهار مأموریت فضایی، و در بسیاری از بالاترین سطوح کاوش های فضایی آمریکایی، مشارکت داشته است.

دکتر دیوید گرینسپون یک اخترزیست شناس است که برنده جایزه ارتباطات علم و جایزه بهترین نویسنده شده است. او، در سال 2013، در کتابخانه ملی کنگره آمریکا، کرسی اخترزیست شناسی را به خود اختصاص داد. وی بارها به عنوان مشاور ناسا در یافتن راهبردهای کاوش فضایی و مأموریت های بین سیاره ای فضاپیماهای متعددی همکاری داشته است.

×××

فاطمه همتیان، مترجم کتاب، از تعصب و علاقه خود به پلوتون می گوید و اظهار می دارد: «چنانچه دلتان می خواهد زندگی حرفه ای یک دانشمند را لحظه به لحظه همراه او و گروهش از کمی پیش از زمان ارائه طرح پیشنهادی فضاپیمای افق های نو تا رساندن آن با هزار مشقت به پلوتون تجربه کنید، فقط کافی است با این کتاب همراه شوید.

خنده، گریه، هیجان، اضطراب و گاهی عصبانیت را همراه با تیمی متشکل از بهترین دانشمندان و مهندسان تجربه می کنیم. شاید هم در پایان، همچون من، نسبت به پلوتون تعصب پیدا کنید.»

×××

دکتر دیوید گرینسپون یکی از نویسندگان درباره نحوه شکل گیری این اثر می گوید: «اصل جریان این کتاب حاصل ساعت ها گفتگوی تلفنی بین ما دو نفر است که شنبه هر هفته، به مدت یک سال و نیم، انجام می دادیم و در این مکالمات، آلن با گفتن خاطراتش از آن دوران و تمامی فراز و فرودهای راه، به دیوید کمک کرد تا کل ماجرا را به رشته تحریر درآورد. دیوید نخستین نسخه کتاب را از روی پیش نویس های این مکالمات نوشت که شامل بیشتر فصل های کتاب بود و بعد، هر دو بارها آن را ویرایش و بازنویسی کردیم و بارها با هم ردوبدل کردیم تا در نهایت، آن را به صورت روایتی نوشتیم.»

کتاب «فضاپیمای افق های نو» به قلم آلن استرن و دیوید گرینسپون و با ترجمه فاطمه همتیان به تازگی از سوی انتشارات سبزان راهی بازار نشر شده است. برای تهیه این کتاب می توانید به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب مراجعه فرمایید.
 

 

1399/02/06
959

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر