5 روش برای آنکه بیشتر کتاب بخوانید

روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بیشتر مطالعه کنید

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که بیش از 100 مرتبه به خود گفته اید من واقعاً نیاز دارم تا بیشتر مطالعه کنم. و این در حالی است که شما جزو آن دسته افرادی هستید که برنامه ی روزانه ی پر مشغله ای دارید. خبر خوب این است که می خواهیم 5 روش را به شما یاد دهیم تا بتوانید کتاب های بیشتری را مطالعه کنید.

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که بیش از 100 مرتبه به خود گفته اید: من واقعاً نیاز دارم تا بیشتر مطالعه کنم. و این در حالی است که شما جزو آن دسته افرادی هستید که برنامه ی روزانه ی پر مشغله ای دارید. خبر خوب این است که می خواهیم 5 روش را به شما یاد دهیم تا بتوانید کتاب های بیشتری را مطالعه کنید.

  1. یک هدف مشخص برای مطالعه ی کتاب در نظر بگیرید: چه تعداد کتاب می خواهید بخوانید. با چه سرعتی می خواهید مطالعه کنید؟ این اعداد و اسامی می توانند مسیر پیشرفت شما را تعیین کنند. سایت Goodreads می تواند ابزار بسیار مناسبی برای تهیه ی لیست کتاب های شما باشد.
  2. یک تایم غیر قابل انعطاف را برای مطالعه در نظر بگیرید: یک تایم کاملاً مشخص را در برنامه ریزی خود برای مطالعه ی کتاب در نظر بگیرید. این تایم مطالعه همانند تایم غذا و خواب برای شما ضروری است. می توانید از ابزاری مانند اپلیکیشن Evernote برای یاد آوری این تایم برای خود در نظر بگیرید.
  3. یک مکان مناسب برای مطالعه در نظر بگیرید: یک اتاق به دور از شلوغی برای مطالعه در نظر بگیرید. یک صندلی راحت کنار چراغ مطالعه و یک میز کوچک نیز در نظر بگیرید. نکته مهم این است که پس از مطالعه ی قسمتی از کتاب، آن را جلوی دید خود بگذارید تا از حال و هوای آن دور نشوید.
  4. فرمت مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید: امروزه در مورد مزیت های کتاب های الکترونیکی نسبت به چاپی و بالعکس مطالب زیادی منتشر می شود. اما در آخر این شما هستید که انتخاب می کنید از کدام استفاده کنید. هر نسخه ای که با آن راحتر هستید انتخاب کنید.
  5. از کتابخانه بازدید کنید: این کار به شما هم در انتخاب کتاب و هم در بالا نگه داشتن اراده شما در کتاب خواندن مؤثر است. اگر شما از آن دسته هستید که کتاب های الکترونیکی را ترجیح می دهید، اپ Overdrive می تواند به شما کمک کند

1398/07/10
780

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر