از 24 ساعت روزانه خود 48 ساعت استفاده کنید

8 راهکار مدیریت زمان که به شما کمک می‌کند از 24 ساعت روزانه خود حداکثر استفاده را بکنید

بارها شده است که از زبان افراد می‌شنویم یا خودمان می‌گوییم حساب زمان از دستم در رفته! به تمام کارهایم نمی‌رسم. خبر خوب این است که تکنیک های مدیریت زمان به کمک ما می آید. البته که به هر کس می‌گویی بیا مدیریت زمان یاد بگیریم، بلافاصله میگوید لابد می‌خواهی دفتربرنامه‌ریزی به من بدهی. امتحان کردم، فایده نداره. باید در جواب گفت که این دفاتر فقط یه ابزار برای مدیریت زمان است و شما باید تکنیک‌های به روز آن را یاد بگیرید و عمل کنید.

بارها شده است که از زبان افراد می‌شنویم یا خودمان می‌گوییم حساب زمان از دستم در رفته! به تمام کارهایم نمی‌رسم.

خبر خوب این است که تکنیک های مدیریت زمان به کمک ما می آید. البته که به هر کس می‌گویی بیا مدیریت زمان یاد بگیریم، بلافاصله میگوید لابد می‌خواهی دفتربرنامه‌ریزی به من بدهی. امتحان کردم، فایده نداره. باید در جواب گفت که این دفاتر فقط یه ابزار برای مدیریت زمان است و شما باید تکنیک‌های به روز آن را یاد بگیرید و عمل کنید. خب حالا بریم سراغ راهکارها و تکنیک ها:

1-تقسیم بندی پروژه‌ها:

  بین موضوعات مختلف کارهایتان تقسیم‌بندی انجام بدید و کارهایی که مشابه هستند را در یک گروه قرار بدید و اولویت بندی کنید.

2-بودجه‌بندی زمان:

  همانند پول‌، زمان خود را نیز بودجه‌بندی کنید تا ببینید در طول روز، چه کارهایی را با راندمان کمتر انجام می دهید و دلیل آن هم این است که از زمان استفاده‌ی بهینه نکردید و چگونه می‌توانید در آن پیشرفت داشته باشید.

3-قورباغه را قورت دهید!

  این جمله به این معنی است که کارهای مهم و سخت خودتان را ابتدای روز انجام بدید. انجام کار‌های مهم در ابتدای روز باعث می شود هم راندمان بالا برود و هم حس مفید بودن در شما ایجاد شده و خیالتان از بابت انجام این کارها در ادامه‌ی روز راحت باشد.

4-برای ملاقات و کارهای غیرقابل پیش‌بینی، برنامه ریزی کنید و همیشه در برنامه خود زمانی برای آن قرار دهید.

  این تجربه بدون شک برای همه‌ پیش آمده است که در طول روز، افرادی از آنها تقاضای قرار ملاقات می‌کنند و یا اینکه اتفاقی غیر قابل پیش بینی رخ می‌دهد و نیازمند صرف زمان است. شما باید در برنامه‌ی روزانه خود، زمانی را برای این امور اختصاص دهید.برنامه زمانی شما باید انعطاف پذیر باشد. در غیر این صورت، برنامه شما با شکست مواجه خواهد شد و کامل انجام نخواهد شد.

5-در یک زمان مشخص، فقط بر روی انجام یک کار که از قبل برنامه‌ریزی کردید، متمرکز بشوید.

  سعی کنید در زمان اختصاص داده شده برای یک کار، فقط بر روی انجام آن متمرکز شوید و بعد از اتمام آن، سراغ کار بعدی بروید و به همین منوال، تمامی امور را به انجام برسانید.

6-کارهای پیش پا افتاده را در ساعت های پایانی روز انجام بدهید.

  همه افراد، دارای لیستی از کارهای پیش پاافتاده هستند که فقط باید آن‌ها را انجام بدهند و کیفیت آن خیلی مورد توجه نیست. سعی کنید لیستی از این امور تهیه کنید و هر روز تعدادی از آن‌ها را، در صورت امکان، در ساعات پایانی روز انجام بدهید.

7-قبل از شروع هفته، برای آن برنامه ریزی کنید و هر شب برنامه فردا را چک کنید و اگر لازم بود، آن را اصلاح کنید.

8-از ابزار ها استفاده کنید.

  از دفاتر برنامه‌ریزی استفاده کنید و حتما برنامه‌ی خود را در جایی بنویسید. می‌توانید از اپلیکیشن‌های مدیریت زمان هم کمک بگیرید.

1398/07/21
1094

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر