معرفی کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

معرفی کتاب باشگاه مشت زنی

یکی از بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شده و توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند، «باشگاه مشت زنی» یا همان فایت کلاب است. نویسنده ی این کتاب،‌ چاک پالانیک است. در اوایل 1998 میلادی، این کتاب در رده ی برترین کتاب های ایالت متحده ی آمریکا قرار گرفت و چندی بعد دیوید فینچر فیلمی با اقتباس از این رمان و با همان نام ساخت.

یکی از بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شده و توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند، «باشگاه مشت زنی» یا همان فایت کلاب است. نویسنده ی این کتاب،‌ چاک پالانیک است. در اوایل 1998 میلادی، این کتاب در رده ی برترین کتاب های ایالت متحده ی آمریکا قرار گرفت و چندی بعد دیوید فینچر فیلمی با اقتباس از این رمان و با همان نام ساخت. داستان در مورد کارمندی در یک کارخانه ی اتومبیل سازی است که دچار بی خوابی شده است. او با یک بازاریاب صابون به نام تایلر آشنا می شود که شخصیتی جالب دارد. محل کار او، یک انبار از زباله های شهری است. تایلر به شخصیت اصلی داستان می آموزد که چگونه با مبارزه می تواند روان درمانی شود و تصمیم به تأسیس یک باشگاه مبارزه ی زیر زمینی می گیرند و قوانین جالبی برای آن در نظر می گیرند. مثلا، کسی نباید در مورد این باشگاه با دیگران صحبت کند!

 

پالانیک، در مورد ایده ی شکل گیری این داستان این گونه تعریف می کند که وقتی با همکارانش در یک کمپ حضور داشت، پس از شکایت از بلند بودن صدای رادیو، شدیداً مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در ادامه وقتی به دفتر کار خود بازگشت متوجه شد که کسی درباره‌ی زخم‌های روی صورتش با او صحبتی نمی‌کند چرا که مخفی نگه داشتن اسرار، یکی از قوانین آنهاست. و از آنجا ایده ی نوشتن داستان شکل گرفت. او هم چنین بعد از ده سال، تصمیم به نوشتن جلد دوم این کتاب گرفت.

 

برد پیت و ادوارد نوترون از بازیگران اصلی فیلم باشگاه مشت زنی هستند. جالب است بدانید که پایان رمان و فیلم متفاوت از یکدیگر هستند. استقبال از این فیلم به گونه ای بود که پس از اکران، کتاب آن نیز در لیست پرفروش ترین های آمازون قرار گرفت. نسخه ی ترجمه شده به فارسی، توسط انتشارات چشمه به چاپ رسیده است. شما می توانید هم نسخه ی انگلیسی و هم فارسی این کتاب را از آی‏‏ آی کتاب بخواهید.

1398/07/07
1066

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر