توصیه‌ی روانشناسان برای مطالعه‌ی قبل از خواب

وقتی در رختخواب هستید کتاب نخوانید

افراد نباید در رختخواب کتاب بخوانند یا مطالعه کنند؛ چراکه ذهن به انجام فعالیت‌هایی به جز خوابیدن هم در رختخواب عادت می‌کند.

شاید بار‌ها به این مطلب برخورده باشیم، که هر شب قبل از خواب حدود 10 دقیقه کتاب بخوانید. اما آیا واقعا این عادت از لحاط علمی برای انسان مفید است؟ روانشناسان معتقدند که ذهن انسان به فعالیت هایی که قبل از خواب، در رختخواب انجام می­دهد، عادت می‌کند. برای همین است که توصیه می‌شود قبل از خواب، فیلم های پلیسی، ترسناک و به طور کلی فیلم‌هایی که آرامش ذهن را بر هم می‌زند، دیده نشود. دلیل آن هم مشخص است. ذهن درگیر فیلم شده و نمی‌تواند به آرامش لازم برای یک خواب مناسب برسد.

بسیاری از افراد، عادت دارند که قبل از خواب، به منظور یادگیری، کتاب مطالعه کنند. این عادت بر روی ذهن تاثیر منفی خواهد گذاشت. در این حالت، بدن شرطی می‌شود که علاوه بر خوابیدن می‌تواند کار دیگری هم انجام دهد. به مرور زمان، این عادت باعث کاهش کیفیت خواب و ایجاد اختلالاتی همچون کم خوابی خواهد شد.

برای داشتن یک خواب خوب، بدن را باید آماده کرد. در واقع تدارک برای به خواب رفتن، باید از یکی دو ساعت قبل از خواب دیده شود.عواملی متعددی از جمله تغذیه، آرامش روان و محیط خواب بر روی کیفیت خواب تاثیر خواهد گذاشت.

1398/05/20
1338

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر