استفاده از ماهواره‌ها برای اکتشافات باستان‌شناسی

آینده چگونه گذشته ما را شکل می‌دهد؟

سارا پارکاک، باستان‌شناس و نویسنده کتاب «باستان‌شناسی از فضا؛ آینده چگونه گذشته ما را شکل می‌دهد» در کتابش ما را به جهانی جدید یعنی باستان‌شناسی فضایی دعوت می‌کند.

جدیدترین کتاب منتشرشده درباره فضا که در فهرست جذاب‌ترین کتاب‌های 2019 قرار گرفته است، اثری است با عنوان “باستان‌شناسی از فضا؛ آینده چگونه گذشته ما را شکل می‌دهد”.

کارمند نشنال جئوگرافی و برنده جایزه TED؛ سارا پارکاک ما را به جهانی جدید یعنی باستان‌شناسی فضایی دعوت می‌کند. یک رشته در حال رشد از کاوشی که انسانیت را به ارمغان می‌آورد و به یک هدف پرسروصدا از کشف جرم در جهان باستانی می‌رساند، یک زمینه تحقیقاتی در حال رشد که انسانیت را به نقطه‌ای از کشف جرم در جهان باستانی تبدیل کرده است.

در واقع نویسنده پیشگام یک رشته جوان از باستان‌شناسی ماهواره‌ای است، یعنی از ابزارهای موجود استفاده می‌کند تا اسرار را از گذشته فاش کند و چگونگی اکتشافات انجام‌شده را انتقال دهد.

 
وی به‌عنوان یک باستان‌شناس در پروژه‌های سنجش از راه دور در دوازده کشور و چهار قاره با بهره‌گیری از تجزیه‌وتحلیل تصاویر ماهواره‌ای چندمنظوره با قدرت وضوح بالا برای  شناسایی هزاران مکان باستان‌شناسی بالقوه کار کرده است.
 

این مکان‌ها شامل شهرک‌هایی می‌شود که از قبل ناشناخته مانده‌اند، جاده‌ها، قلعه‌ها، کاخ‌ها و حتی مقبره‌ها و در حال حاضر تلاش‌های زیادی را برای کشف تمدن‌های باستانی در سراسر پرو و هند هدایت می‌کند.
 

در این کتاب نویسنده سیر تکاملی زمین، اکتشافات بزرگ و ظرفیت‌های آینده را از پیشرفت‌های چشمگیر بعد از طبقه‌بندی عکس‌های فضایی توصیف می‌کند. وی بزرگ‌ترین اکتشافات خود را در این زمینه منتشر کرد. وی مباحثی را آشکار می‌کند؛ اینکه باستان‌شناسی فضایی نه‌تنها علمی هیجان‌انگیز است، بلکه در حفظ گنجینه‌های دنیای باستان برای نسل‌های آینده ضروری است. داستان‌های این نویسنده همواره باعث می‌شود خوانندگان آن را دوباره بخوانند.

(منبع: ایبنا به نقل از bookauthority)

در صورت تمایل، می‌توانید کتاب را از سایت http://iiketab.com/ سفارش دهید.

 

1398/06/17
1347

خبرهای مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر