جستجو در سیارات دیگر؛ موجودات فرا زمینی و حیات در کیهان

دانشمندان در وجود حیات در سیارات دیگر و کیهان تردید دارند

دانشمندان عضو پروژه Breakthrough Listen برای جستجوی حیات در سیارات دیگر، و احتمال وجود موجودات فرا زمینی نتایج سه سال مطالعات خود را منتشر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان تا به حال ۱۳۲۷ ستاره نزدیک زمین (۸۰% این سیارات در مجموع) را به‌طور مفصل مورد مطالعه قرار داده‌اند تا معلوم کنند که آیا علائم فناوری‌های غیرزمینی در آنها وجود دارد یا نه. در بیانیه رسمی دانشمندان گفته می‌شود آنها تقریباً یک پتابایت (یک میلیون گیگابایت) اطلاعات دیجیتال درباره مطالعات خود درباره حیات معقول در سیارات دیگر جمع‌آوری کرده‌اند که اکنون در دسترس همگان قرار دارد.

دنی پرایس، کارمند علمی ارشد دانشگاه فناوری سوینبرن و دانشگاه برکلی در کالیفرنیا و یک از تهیه‌کنندگان گزارش دانشمندان از نبودن چنان علائم و آثاری در سیارات اطراف کره زمین صحبت کرد که حاکی از وجود موجودات عاقل در این سیارات باشند اما تأکید کرد که تلاش‌ها در این راستا ادامه خواهد یافت.

دانشمندان برای جستجوی حیات معقول در سیارات دیگر از رادیوتلسکوپ گرین بنک، واقع در ایلت ویرجینیای غربی امریکا و همچنین رادیوتلسکوپ پارکس در استرالیا استفاده کرده‌اند و قرار است به‌زودی رصدخانه‌های دیگری نیز به این پروژه جلب شوند.

نتایج سه سال اجرای پروژه جستجوی حیات در سیارات دیگر که در سال ۲۰۱۵ توسط سرمایه‌گذاری به نام یوری میلنرو استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسنده مشهور بریتانیایی (چندی پیش درگذشت) راه‌اندازی شده، در سایت‌های Breakthrough Listen و BSRC در دسترس عموم قرار دارد.

(منبع: همشهری آنلاین)

1399/06/15
1522

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر