انتشارات سبزان منتشر خواهد کرد؛

داستان مغز ؛ زندگی ما چگونه شکل می گیرد کتابی برای عموم در مورد مغز و کاردکرد آن

کتاب داستان مغز نوشته دیوید ایگلمن عصب‌شناس مشهور و از نویسندگان بنام در این زمینه است. او در این کتاب سعی داشته تا میان فعالیت‌های مغزی با مفاهیمی همچون اراده، انسانیت، اخلاق و غیره ارتباط برقرار کند.

کتاب داستان مغز نوشته دیوید ایگلمن عصب‌شناس مشهور و از نویسندگان بنام در این زمینه است. او در این کتاب سعی داشته تا میان فعالیت‌های مغزی با مفاهیمی همچون اراده، انسانیت، اخلاق و غیره ارتباط برقرار کند.

در آستانه چاپ این کتاب، یاشار مجتهدزاده، مترجم، گفتگویی را با مجله خبری آی‌آی‌کتاب انجام داده و علت انتخاب این اثر را برای ترجمه جدید و به‌روز بودن کتاب و مناسب بودن آن برای طیف وسیعی از مخاطبان اعلام کرده است.

مجتهدزاده مهم‌ترین ویژگی کتاب «مغز» را سادگی و روان بودن متن آن می‌داند. به عقیده او نویسنده با ظرافت و دقت خاصی توانسته مفاهیم پیچیده علم عصب‌شناسی را به زبانی ساده و تا حدی عامیانه برای مخاطب خود تعریف کند.

مترجم در مورد استقبال کتاب در کشور مبدأ می‌گوید:

«دیوید ایگلمن دانشمندی برجسته و سرشناس است که صحت آثار او توسط دانشمندان و مجلات علمی معتبری از جمله مجله nature مورد تأیید قرار گرفته است. از این جهت آثار او معمولاً با استقبال زیادی در کشور خود مواجه می‌شود.»

او با توجه به روان و سلیس بودن کتاب و همچنین جدید بودن مطالب ارائه‌شده به استقبال خوانندگان ایرانی از آن نیز بسیار خوش‌بین است.

به عقیده مترجم کتاب، مخاطب این کتاب به دلیل تازگی و به‌روز بودن مطالب و همچنین ساده‌نویسی و روان بودن متن، هم می‌تواند مخاطب خاص (متخصصان یا علاقه‌مندان به عصب‌شناسی) باشد و هم مخاطب عام و افرادی که مایل‌اند تعریف علمی‌تری از مفاهیمی همچون اراده آزاد، شخصیت، یا تعاملات اجتماعی داشته باشند.

مجتهدزاده به مخاطبان کتاب پیشنهاد می‌کند که مقدمه کتاب را مطالعه کنند تا با اهداف نویسنده آشنا شوند و اذعان می‌کند که نویسنده سعی دارد تا با توضیح عمیق‌ترین و پیچیده‌ترین فرایندهای مغزی (به زبان ساده) تعریفی جامع از مفاهیمی مانند اراده آزاد، شخصیت، نحوه تصمیم‌گیری، تعاملات اجتماعی انسان و غیره ارائه کند.

مترجم در پایان می‌افزاید:

«بدون شک مغز انسان یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای خلقت است. خواندن این کتاب را به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم. شاید پس از خواندن آن نگاه ما به خود و دنیای اطراف (در جهت مثبت) تغییر کند.»

یاشار مجتهدزاده چند سالی است که با انتشارات سبزان در زمینه ترجمه کتاب‌های علمی همکاری می‌کند و ترجمه کتاب‌هایی همچون فیزیک ذرات، شانس کوانتومی، در تبیین جهان، پادماده و چندین کتاب دیگر که هنوز به مرحله چاپ نرسیده را در کارنامه خود دارد.

کتاب «مغز؛ زندگی ما چگونه شکل می‌گیرد» به قلم دیوید ایگلمن و با ترجمه یاشار مجتهدزاده به زودی از سوی انتشارات سبزان روانه کتابفروشی‌ها می‌شود.

این کتاب را می توانید از بخش فروشگاه سایت آی آی کتاب در اینجا تهیه کنید

همچنین می توانید کتاب جدیدی که در مورد مغز توسط انتشارات سبزان چاپ شده است را تحت عنوان مغز شما یک ماشین زمان است در اینجا ببیند

1399/05/24
1607

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر