نشر ثالث:

دستکش سفید و هفت داستان دیگر

«دستکش سفید و هفت داستان دیگر» شامل هشت داستان کوتاه برگزیده از مجموعه‌ای به نام «مادیگران: داستان‌های تازه و منتخب» است که در سال 2011 برنده جایزه استوری شده است.

«دستکش سفید و هفت داستان دیگر» نوشته استیون میلهاوزر با ترجمه جواد همایون‌پور از مجموعه داستان‌های قابل تاملی است که امسال در نشر ثالث منتشر شده است.
 استیون میلهاوزر، نویسنده آمریکایی، در سال 1997 برای رمان «مارتین درسلر: داستان یک رویاپرداز آمریکاییم جایزه پولیتزر را از آن خود کرده است. کتاب حاضر شامل هشت داستان کوتاه برگزیده از مجموعه‌ای به نام «مادیگران: داستان‌های تازه و منتخب» است که در سال 2011 برنده جایزه استوری شده است.
بخشی از متن: «با این‌که نه سال می‌شد از دوستم خبر نداشتم، وقتی نامه کوتاهی از او به دستم رسید، خیلی هم جا نخوردم. با مداد و دستخط شتاب‌زده نوشته بود: «زن گرفتم» و از من دعوت کرده بود برای دیدارش به شهری در شمال ایالت بروم که تا به حال اسمش را هم نشنیده بودم. نوشته بود: «شونزدهم هیفدهم بیا، ناهار این‌جا باش.» این لحن آمرانه و بی‌اعتنا مال خودش بود. یک نقشه هم خط‌خطی کرده بود، کنار دایره‌ای کوچک نوشته بود: «روستا» و یک مربع سفید هم برای خانه‌اش کشیده بود، این دو را با یک خط مواج به هم وصل کرده بود و زیرش نوشته بود «تقریباً 5/5 کیلومتر.» بالایش هم نوشته بود: «جاده کانتی رُد 39».

می‌دانستم آن روستاهای فلک‌زده کوچک شمال ایالت چطورند، همه‌شان یک کلیسای باپتیستی دارند، سه تا بار و یک پمپ‌بنزین فقط با یک دستگاه پمپ، و آلبرت را تصور می‌کردم که با همان کتاب‌ها و دیوانگی‌های خاص خودش در آن جای پرت زندگی طنز‌آمیزی را می‌گذراند. ولی چیزی که نمی‌توانستم تصورش بکنم. زنش بود. فکرش را هم نمی‌کردم اهل ازدواج کردن باشد، با این‌که زن‌ها به او رغبت داشتند. برای آخر هفته برنامه داشتم، ولی همه را لغو کردم و به سمت شمال راه افتادم.
با وجود نه سال بی‌خبری هنوز هم آلبرت را دوست خودم به حساب می‌آوردم، شاید بهترین دوستم. زمانی بهترین دوستم بود و راحت نبود جور دیگری درباره‌اش فکر کنم...»
 کتاب «دستکش سفید و هفت‌داستان دیگر» اثر استیون میلهاوزر با ترجمه جواد همایون‌پور در 198صفحه با تیراژ 1100 نسخه، به‌بهای 17هزار و 500 تومان از سوی نشر ثالث راهی بازار نشر شد.

(منبع: ایبنا)

1396/12/21
987

خبرهای مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر