گزارشی از آثار پرمخاطب مصطفی مستور و تجدید چاپ کتاب «روی ماه خداوند را ببوس»

«روی ماه خداوند را ببوس» به چاپ هفتاد و یکم رسید

روی ماه خداوند را ببوس به زعم بسیاری از فعالان حوزه ادبیات داستانی، تاکنون یکی از موفق‌ترین کارهای داستانی مستور است. این کتاب در هفده سالی که از انتشار آن می‌گذرد،‌ هفتادویک بار تجدیدچاپ شده است.

کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» نوشته مصطفی مستور به چاپ هفتادویکم رسید.

****


مصطفی مستور از نویسندگانی است که آثارش همواره در بازار کتاب، فروش خوبی داشته و از سوی مخاطبان با اقبال خوبی مواجه شده است. کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» که برای اولین بار در سال 1379 از سوی نشر مرکز منتشر شد در دی ماه امسال به چاپ هفتادویکم رسید.

این کتاب از فروردین امسال تا به حال شش بار تجدید چاپ شده است. این اقبال تنها شامل روی ماه خداوند را ببوس نمی شود و مستور تقریبا در تمامی آثار خود با اقبال خوبی مواجه بوده است، به طوری که آمار تجدیدچاپ های آثار این نویسنده عددی نزدیک به 250 است. در زیر گزارش کاملی از آثار پرمخاطب مصطفی مستور و تجدیدچاپ های هر اثر را می خوانید.



****


«استخوان های خوک و دست های جذامی» پس از کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» در صدر این فهرست قرار دارد و تا به امروز به چاپ 30 ام رسیده است. این کتاب توسط انتشارات الهدی و با ترجمه اکتای میرزایف به روسی نیز منتشر شده است.
مجموعه داستان «حکایت عشقی بی قاف، بی شین، بی نقطه» با 23 تجدید چاپ در رتبه سوم قرار دارد. در داستان های این مجموعه  اغلب با مولفه هایى روبه رو هستیم که در آن ها هم نشینى نوعى خوانش متافیزیکى با روابط ساده و روزمره  انسانى- اجتماعى محور اصلى داستان ها را تشکیل مى دهند. مجموعه داستان «چند روایت معتبر» از سال 1382 تا سال 1395 به چاپ نوزدهم رسیده است.
هر سه این کتاب ها در نشر چشمه منتشر شده اند.


****

رمان «من گنجشک نیستم» برای اولین بار در سال 1387 از سوی نشر مرکز منتشر و تا به امروز 18 بار تجدیدچاپ شده است. این رمان داستان روزمرگی های مردی است که خواهرش برای معالجه، او را به مجتمع درمانی سپرده و در حال حاضر او ساکن طبقه نهم و واحد 902 از این تیمارستان است. راوی به خاطر مرگ همسرش افسانه (وقت وضع حمل) و فرزندش، سردردهای عجیبی دارد.
مجموعه داستان «عشق روی پیاده رو» برای اولین بار در سال 1377 از سوی نشر رسش منتشر و پس از دو بار تجدیدچاپ توسط نشر چشمه بازنشر شد. این مجموعه تا به حال 19 بار تجدیدچاپ شده است.

مجموعه داستان «تهران در بعدازظهر» شامل 6 داستان کوتاه است. محوریت موضوعی همه ی داستان های این مجموعه زنان و نقش آن ها در زندگی مردان است. این نگرش در داستان تهران در بعدازظهر به اوج خود می رسد. این مجموعه تا به حال 15 بار در نشر چشمه تجدیدچاپ شده است. مجموعه داستان «من دانای کل هستم» اولین بار در سال 1383 توسط انتشارات ققنوس وارد بازار کتاب شد و تا به حال 13 بار تجدید چاپ شده است. این مجموعه حاوی هفت داستان کوتاه از مصطفی مستور است. کتاب «سه گزارش کوتاه درباره نوید و نگار»  از دیگر آثار پرمخاطب مستور است که در نشر مرکز به چاپ 12 رسیده است.

مجموعه داستان «بهترین شکل ممکن» توسط نشر چشمه تا به امروز به چاپ 9 رسیده است. از ویژگی های  این اثر که آن را از دیگر آثار مصطفی مستور متمایز می کند، می توان به وجه سینمایی داستان ها اشاره کرد، به گونه ای که می توان «بهترین شکل ممکن» را ترکیبی از ادبیات و سینما دانست.


****

مجموعه شعر «دست هایت بوی نور می دهند» و کتاب «مبانی داستان کوتاه» در پله هشتم چاپ قرار دارند و ناشر آن ها مرکز است. « دویدن در میدان تاریک مین» نمایش نامه ای در چهار پرده است. ناشر این کتاب نشر چشمه است و تا کنون 8 بار تجدیدچاپ شده است.

مصطفی مستور در مقام مترجم هم در بازار کتاب تا حدی موفق عمل کرده و کتاب «سرشت و سرنوشت» که تحلیل سینمای کیشلوفسکی است با ترجمه او به چاپ پنجم رسیده است. این کتاب تالیف مونیکا مورو است و در نشر مرکز منتشر شده است.

 

نام کتاب


ناشر

سال انتشار

تعداد چاپ

روی ماه خداوند را ببوس

مرکز

1379

71

استخوان های خوک و دست های جذامی

چشمه

1383

30

حکایت عشقی بی قاف، بی شین، بی نقطه

چشمه

1384

23

چند روایت معتبر

چشمه

1382

19

من گنجشک نیستم

مرکز

1387

18

عشق روی پیاده رو

رسش و چشمه

1377

19

تهران در بعداز ظهر

چشمه

1389

15

من دانای کل هستم

ققنوس

1383

13

سه گزارش کوتاه درباره نوید و نگار

مرکز

1390

12

بهترین شکل ممکن

چشمه

1395

9

دست هایت بوی نور می دهند

مرکز

1390

8

مبانی داستان کوتاه

مرکز

1379

8

دویدن در میدان تاریک مین

چشمه

1385

8

سرشت و سرنوشت

مرکز

1386

5






 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(منبع: ایبنا)

 

1399/04/10
824

خبرهای مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر