کتاب پایه های چندرسانه ای: مفاهیم کلیدی برای طراحی دیجیتال

طراحی دیجیتال با تاکید بر پایه های چندرسانه ای

یادگیری مفاهیم اصلی برای طراحی جذاب در دنیای دیجیتال با مطالعه کتاب پایه های چندرسانه ای مفاهیم اصلی برای طراحی دیجیتال Multimedia Foundations Core Concepts for Digital Design

درباره نویسنده

ویک کاستلو، استادیار سینما و هنر تلویزیون در دانشکده ارتباطات دانشگاه الون است که از سال 2001 در آنجا درس های طراحی چندرسانه ای و تولید فیلم و ویدئو را تدریس می کند. سابقه حرفه ای وی شامل فعالیت در ایستگاه های تلویزیونی، تولید ویدئویی شرکتی، مدیریت رسانه ای و کارگردانی و تولید چند دوربینی برنامه های زنده و مراسم اهدای جوایز است. دکتر کاستلو بیش از ۲۵ سال عضو انجمن آموزش صدا و تصویر (BEA) بوده و در بسیاری از نقش های رهبری از جمله ریاست هیئت مدیره BEA و رئیس جشنواره رسانه های هنری BEA خدمت کرده است. وی دارای مدرک دکترا در رشته ارتباطات از دانشگاه تنسی-ناکسویل، فوق لیسانس در رشته ارتباطات از دانشگاه Regent و کارشناسی ارشد در رشته رادیو و تلویزیون از دانشگاه شمال کارولینا است.

در مقدمه کتاب آمده است:

ایده این کتاب در دوره ای که در سال ۲۰۰۳ به ایجاد آن کمک کردم و از آن زمان به بعد هر سال آن را تدریس کرده ام، شکل گرفت. ساخت محتوای چندرسانه ای (CMC) یک دوره آموزشی گسترده و سریع است که به دانشجویان مفاهیم و مهارت های پایه ای را که در انواع جنبه های تولید چندرسانه ای از جمله تئوری بصری، طراحی گرافیک، عکاسی دیجیتال، ضبط صدا، تولید و ویرایش ویدئو و فیلم استفاده می شود، معرفی می کند. برای رسیدن به این هدف، این دوره بر روی عرضه مفاهیم فنی و تکنولوژی های طراحی چندرسانه ای تمرکز دارد. هدف این دوره، معرفی تئوری های طراحی چندرسانه ای و تکنیک های تولید آن است که دانشجو را برای تحصیل در مقاطع تحصیلی پیشرفته در انواع رشته ها شامل سینما و هنرهای تلویزیونی، طراحی ارتباطات، روزنامه نگاری، تجزیه و تحلیل رسانه ای و ارتباطات راهبردی آماده کند.

به همین شکل، مبانی چندرسانه ای به طور گسترده بر روی موضوعاتی که در ژانرها و پلتفرمهای داستانی متعددی مشترک هستند، تمرکز دارد. هدف این دوره، معرفی اصول و مفاهیمی است که بیشتر از آنها به صورت گسترده و قابل انتقال باشند و در دروس پیشرفته، کارآموزی ها یا در شغل عملی ممکن است با آنها مواجه شوند.

هر فصل درباره یک جنبه از طراحی چندرسانه ای پوشش داده شده که عبارتند از:

  1. درک چندرسانه ای
  2. مدیریت محتوای دیجیتال و فایل
  3. برنامه ریزی پروژه
  4. اجزای طراحی دیداری
  5. اصول طراحی دیداری
  6. متن
  7. گرافیک
  8. فتوگرافی
  9. ضبط صدای دیجیتال و ویدیو
  10. تولید صدا
  11. تولید ویدیو
  12. ویرایش غیر خطی
  13. طراحی رابط کاربری
  14. کدنویسی برای رسانه وب و موبایل

در کتاب Multimedia Foundations Core Concepts for Digital Design همه اطلاعات لازم برای طراحی بهینه و استفاده پذیر دیجیتال در کتاب پایه های چندرسانه ای گردآوری شده اند.

اگر به دنبال بهبود کیفیت محتوای دیجیتالی خود هستید، این کتاب را برای خواندن پیشنهاد می دهیم. این کتاب به شما کمک می کند تا با شیوه های طراحی و نگاه دید دیجیتالی به کار خود، محتوای شگفت انگیزی ایجاد کنید. همچنین برای یادگیری عناصر طراحی دیجیتالی موثر، پایه های چندرسانه ای بهترین راهنمایی است.

در صورت نیاز می توانید این کتاب را از فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب سفارش دهید.

 

1402/07/16
112

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر