سنجش از دور: پنجره ای به دنیای پنهان زمین

معرفی اصولی تکنولوژی ها و کاربردهای سنجش از دور

کتاب Introduction to Remote Sensing راهنمای جامع برای درک علم سنجش از دور و نقش آن در مطالعه جهان

این کتاب یک متن برجسته، یک مقدمه واضح و جامع به اصول یک زمینه بین رشته ای و به سرعت در حال را ارائه می دهد. این کتاب به آماده سازی نسلی از دانشمندان سنجش از راه دور کمک کرده است و تا امروز همچنان اهمیت واقعی و مهم دارد. بحث های ویرایش ششم در مورد سیستم های پهپادی و ماهواره های کوچک هستند؛ این ویرایش همچنین تأکید بیشتری بر تصاویر دیجیتال و پردازش آن دارد. این کتاب مناسب برای دانشجویان دانشگاهی و فارغ التحصیلی است و محتوای کافی برای یک یا چند دوره درسی سنجش از راه دور را داراست. این کتاب تمرکز خود را بر روی سنجش از راه دور از زمین و توسعه ی کاربردهای مرتبط با پوشش زمین/استفاده از زمین مانند طبیعی، شهری، اکولوژیک، هیدرولوژیک و سایر موارد رابسیار خوب توسعه داده است.

جی. بی. شارما، دکترای فیزیک و استاد ستادی بازنشسته و دانشمند برجسته، دانشکده فیزیک و اخترفیزیک، دانشگاه اورگانیک نرث جورجیا

 

ویرایش ششم این کتاب کلاسیک اصول اصلی سنجش از راه دور و همچنین کاربردها را پوشش می دهد. یکی از نقاط قوت این کتاب، پوشش تاریخی توسعه این حوزه است، از اولین عکس های هوایی و ماهواره های لندست تا ماهواره های کوچک و پهپادهای امروزی و حسگرهای متحرک. توسعه فناوری های حسگر جدید، مانند انواع مختلف لیدار، به خوبی شرح داده شده است. هر فصل با لیست منابع یادگیری در اینترنت، سوالات مروری و منابع مرجع به پایان می رسد. ویرایش ششم این کتاب را به عنوان متن اصلی برای دوره های دانشجویی و فارغ التحصیلی و همچنین یک مرجع مفید برای حرفه ای های سنجش از راه دور توصیه می کنم.

 هاکان اولسون، دکترای سنجش از راه دور جنگل، دانشگاه کشاورزی و دامپروری سوئد

 

کتاب مقدمه ای به سنجش از راه دور» یک شهرت عالی به عنوان یکی از متن های درسی برجسته برای دوره های مقدماتی سنجش از راه دور و پردازش تصویر دارد. به عنوان یک مدرس دانشگاهی، من این کتاب را برای اولین بار در سال 1996 استفاده کردم. بیست و پنج سال بعد، ویرایش ششم این کتاب برای مواجه با یک حوزه فنی بسیار پیشرفته تکامل یافته است. این کتاب نمایان کننده تغییراتی است که در زمینه فناوری های سنجش از راه دور، تکنیک های پردازش تصویر و بسته های نرم افزاری رخ داده است. ما وارد دوره ای شده ایم که فناوری های حسگر جدید و داده های ماهواره ای با وضوح بالا که به آسانی قابل دسترسی و برای مطالعات کوتاه و بلند مدت در دسترس هستند، فراهم می شوند؛ این فرصت ها در ویرایش ششم به تفصیل شرح داده شده اند. از نویسندگان برای دقت در ارائه اطلاعات به روز در این حوزه پویا تشکر می کنم.

پل ترایتز، دکترای جغرافیا و برنامه ریزی، دانشگاه کوئن، انتاریو، کانادا

 

من در ویرایش های قبلی کتاب پوشش کاملی از تمام موضوعاتی که می خواهم دانشجویانم در درس مقدمه ای به سنجش از راه دور یاد بگیرند، پیدا کرده ام. در ویرایش ششم، فصل به روزشده در مورد ماهواره های مشاهدات زمین، دیدی جامع به سیستم های نوری که در حال حاضر در عمل هستند و تاریخچه ی برنامه های بلندمدت ارائه می دهد. بخشی در فصل 3 نیز در مورد سیستم های ماهواره ای و ویژگی های آن ها مانند مدار، دست آوردها و مجموعه ها، پس زمینه خوبی ارائه می دهد. به روزرسانی های دیگر شامل یک فصل کوتاه تر در مورد تاریخچه سنجش از راه دور، یک فصل جدید در مورد جنگل شناسی و تغییراتی در ترتیب فصول است. من با شوق منتظر به کارگیری ویرایش ششم هستم.

 مری سی. هنری، دکترای جغرافیا، دانشکده جغرافیا، دانشگاه میامی

 

درباره نویسندگان

James B. Campbell، دکترای جغرافیا، استاد جغرافیا در دانشگاه ویرجینیا تک است، جایی که دروسی مانند سنجش از راه دور، روش های کمّی و ژئومورفولوژی تدریس می کند. وی در زمینه های جنگل داری، زمین شناسی، آفت شناسی و علوم محیطی کار کرده است. جیمز بی. کمپبل نویسنده مقالات فنی بسیار و چندین کتاب می باشد و جوایزی چون جایزه دانشنامه امریکایی برای عکاسی هوایی و سنجش از راه دور، جایزه خدمات برجسته و عضو فلوشیپ از انجمن امریکایی عکاسی هوایی و سنجش از راه دور را دریافت کرده است، همچنین مدال خدمات برجسته از گروه تخصصی سنجش از راه دور انجمن جغرافیادانان آمریکایی را دریافت کرده است. وی همچنین جایزه دانشنامه امریکا را دریافت کرده است. او به عنوان محقق اصلی در کنسرسیوم ویرجینیا ویو عمل کرده و عضو و رئیس هیئت مدیره گروه تخصصی ویو آمریکا نیز بوده است.

Randolph H. Wynne، دکترای جنگل داری، استاد در دپارتمان منابع جنگلی و محیط زیست در دانشگاه ویرجینیا تک است. وی همچنین به عنوان مدیر برنامه آموزش تخصصی میان رشته ای در سنجش از راه دور خدمت می کند. او در سطوح دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلی درس هایی با تمرکز بر کاربردهای محیط زیستی و منابع طبیعی سنجش از راه دور تدریس می کند. علاقه مندی های تحقیقی دکتر وین به کاربردهای سنجش از راه دور در جنگل داری، مدیریت منابع طبیعی، اکولوژی اکوسیستم و علم سیستم زمین می باشد. او برنده جایزه تدریس اسمیت از انجمن عکاسی هوایی و سنجش از راه دور امریکا و جایزه علم جنگلی از جامعه جنگل داران امریکایی می باشد. دکتر وین همچنین ویراستار مجله علم سنجش از راه دور و ویراستار مشارکتی مجله سنجش از راه دور محیط زیست است.

Valerie A. Thomas دکترای جنگل داری، استاد در دپارتمان منابع جنگلی و محیط زیست در دانشگاه ویرجینیا تک است. وی همچنین به عنوان  مدیر مرکز تحلیل محیطی و سنجش از راه دور در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست خدمت می کند. دکتر توماس درس های مرتبط با کاربردهای سنجش از راه دور در زمینه های لیدار جنگلی و کاربردهای هایپراسپکترال برای منابع طبیعی تدریس می کند. او همچنین در مورد ارتباطات بین جنگل ها، جامعه و اقلیم تدریس می کند. تحقیقات دکتر توماس مرتبط با سنجش از راه دور در زمینه پوشش، عملکرد و تغییر جنگل توسط سازمان ها و ادارات ایالتی و فدرال و نیز توسط صنایع می باشد.

 

 

کتاب مقدمه ای به سنجش از دور»، به عنوان یک منبع آموزشی و تحقیقاتی جامع در زمینه سنجش از دور طراحی شده است. در این راهنما، شما با مفاهیم پایه تا تکنولوژی های پیشرفته سنجش از دور آشنا می شوید و از طریق مطالعه آن، مهارت های لازم برای تحلیل دقیق تصاویر سنجش از دور و استفاده از آنها در پروژه ها و تحقیقات خود را کسب خواهید کرد.

این کتاب شامل مباحثی گسترده از جمله تجزیه و تحلیل تصاویر سنجش از دور، استفاده از داده های ماهواره ای، تطبیق دامنه و بسیاری مباحث دیگر است. این کتاب برای شما نمونه ها و مطالب عملی فراوانی فراهم کرده ایم تا بتوانید این دانش را در عمل به کار بگیرید.

با مطالعه این کتاب، شما قادر به ارتقاء مهارت های خود در زمینه سنجش از دور خواهید بود و از آن در پروژه ها و تحقیقات خود بهره برداری کنید. ما امیدواریم که این کتاب برای شما یک منبع مفید و ارزشمند باشد و به شما در پیشرفت حرفه ایتان کمک کند.

 

فهرست مطالب این کتاب

معرفی مبانی سنجش از راه دور

پرتاب تابش elektromagnetic

پلتفرم های سنجش از راه دور

دوربین های نقشه برداری دیجیتال

تصاویر دیجیتال

تفسیر تصاویر

ماهواره های مشاهده زمین

مایکروویو فعال

لیدار

تصویرگرمایی

آمار و پیش پردازش

طبقه بندی تصاویر

ارزیابی دقت

سنجش از راه دور هایپراسپکترال

شناسایی تغییرات

مبانی علوم گیاهی

سنجش از راه دور کشاورزی

جنگل شناسی

علوم زمین شناسی

فرآیندها و تشکیلات ساحلی

کاربری و پوشش زمین

 

برای سفارش کتاب، می توانید به فروشگاه آی آی کتاب سری بزنید.

1402/07/08
141

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر