آغاز یک سفر به تحقق اهداف توسعه پایدار در مناطق روستایی با نگاهی عمیق به ژئوگرافی

رهیافت ها و چشم اندازهای تغییر و تحول شهری روستایی

کتاب Urban Rural Transformation Geography /Sustainable Development Goals Series از جوامع روستایی تا مدل های توسعه پایدار: جغرافیای تحول در مناطق روستایی و عمق تغییرات شهری

این کتاب تلاش می کند:

 تا نظریه علوم سیستمی و فناوری مهندسی را به تحقیقات جغرافیایی در حوزه تحول شهری روستایی معرفی کند، ساختار سطحی و عملکرد تحول شهری روستایی را آشکار کند و تحقیقات علمی در زمینه تحول شهری روستایی را ترویج کند. این کتاب با تمرکز بر تشخیص سیستمی نوع جدید شهری سازی، استفاده از اراضی شهری و روستایی، تحول ساختار صنعتی و تخصیص تجهیزات عمومی، مکان یابی بهینه ی اراضی شهری و روستایی و بازسازی مکانی ویژگی های آن، مکانیک بلندمدت، مدل نوآورانه و راه علمی تخصیص بهینه اراضی شهری و روستایی را بررسی می کند و جغرافیای تحول شهری روستایی را توسعه می دهد.

از نظر محتوا، کتاب Urban Rural Transformation Geography /Sustainable Development Goals Series سیستم نظریه و روش جغرافیای تحول شهری روستایی را ساخته، فرآیند، الگو، مکانیزم و پاسخ تحول شهری روستایی را تجزیه و تحلیل کرده، ویژگی ها، انواع و تفاوت های منطقه ای سیستم منطقه ای شهری روستایی را آشکار می کند و در نهایت تصمیم گیری بهینه در زمینه تحول شهری روستایی ارائه می دهد.

این کتاب نه تنها منابعی برای دانشجویان و پژوهشگران در زمینه های جغرافیا، توسعه مناطق، برنامه ریزی شهری و روستایی، علوم منابع، علوم محیطی، علوم سیستم انسان-زمین، علوم پایداری و دیگر حوزه های مرتبط ارائه می دهد، بلکه تصمیم گیران برنامه ریزی و مقامات دولتی را در اتخاذ تصمیمات هم راهنمایی می کند.

 

درباره نویسنده:

Yansui Liu 

عضو هیئت علمی آکادمی جهانی علوم (TWAS)، استاد و راهنمای دکتری در مؤسسه علوم جغرافیایی و منابع طبیعی تحقیقات، دانشگاه علوم جغرافیایی و منابع طبیعی، دانشگاه علوم جغرافیایی و منابع طبیعی چین (CAS). وی به عنوان مدیر کل آزمایشگاه کلیدی مدل سازی توسعه پایدار منطقه ای CAS، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیق در زمینه کاهش هدفمند فقر CAS، رئیس کمیته جغرافیای کشاورزی و مهندسی زمینی (AGLE) اتحادیه جغرافیایی بین المللی (IGU)، رئیس اتحادیه کاهش فقر و توسعه (APRD) اتحادیه سازمان های علمی بین المللی (ANSO) و ویراستار همکار مجله Land Use Policy و مجله اقتصادی جغرافیا مشغول به فعالیت است. وی تخصص دارایی های انسانی و علوم زمینی را دارا بوده و حوزه های اصلی تحقیقات او شامل مسائل تبدیل شهری-روستایی، شهرنشینی و احیای روستا، مهندسی زمین و سیاست های استفاده از زمین، علوم انسان-زمین و توسعه پایدار است.

او در سال 2018 با عنوان استعداد برجسته نوآوری فناوری توسط وزارت منابع طبیعی (MNR)، جایزه TWAS در سال 2018، جایزه نوآوری برای کاهش هدفمند فقر در چین از دفتر گروه برجسته شورای دولت در زمینه کاهش فقر و توسعه در سال 2018، جایزه ترویج علوم و توسعه فناوری از CAS در سال های 2016، 2018 و دومین جایزه ملی علوم و فناوری در سال 2019، جایزه اول برای پیشرفت علوم و فناوری از MNR در سال های 2013، 2014، 2019 و 2020، دانشمند برجسته علوم چین در سال 2012 و ... به عنوان یکی از پژوهشگران برجسته جهانی در سال های 2018، 2019 و 2020 انتخاب شده است. او بیش از 70 پروژه را اجرا کرده و در آنها مسئولیت داشته است، از جمله پروژه های کلیدی بنیاد ملی علوم طبیعی چین و برنامه های کلیدی تحقیق و توسعه ملی و غیره. وی 20 کتاب و بیش از 500 مقاله منتشر کرده و بیش از 160 مقاله در مجلات فهرست شده SCI/SSCI از جمله Nature، Science، Land Use Policy، Applied Geography و غیره دارد. او در سال های 2018، 2019 و 2020 به عنوان یکی از پژوهشگران برجسته جهانی انتخاب شده است.

فهرست مطالب کتاب تحول شهری روستایی در زمینه جغرافیا/ مجموعه اهداف توسعه پایدار:

  • زمینه و ارزش تحقیق در زمینه تحول شهری-روستایی
  • پیشرفت تحقیقات و الهام گیری عملی تحول شهری-روستایی
  • پایه های جغرافیایی و تجزیه و تحلیل نظری تحول شهری-روستایی
  • روش های تحقیق جغرافیایی تحول شهری-روستایی
  • اهداف استراتژیک و جهت گیری منطقه ای تحول شهری-روستایی در چین
  • الگوهای فضایی-زمانی تحول شهری-روستایی در منطقه Bohai Rim
  • تأثیر منابع و محیط زیستی تحول شهری-روستایی در چین
  • بهینه سازی ایده ها و نوآوری های سازمانی برای تحول شهری-روستایی در چین
  • نتیجه گیری و چشم اندازهای تحقیقات

 

 

کتاب تحول شهری روستایی در زمینه جغرافیا: مجموعه اهداف توسعه پایدار یک منبع ارزشمند برای درک و تحلیل تحولات شهری در محیط های روستایی ارائه می دهد. با مطالعه این کتاب، شما به دنیای پیچیده و متنوع توسعه شهری در محیط های روستایی و اهداف توسعه پایدار آن وارد می شوید.

این مجموعه موارد متعددی از اهمیت تحولات شهری روستایی، از شمایل گرایی تا مسائل محیط زیستی و اقتصادی را پوشش می دهد. این کتاب برای دانشجویانی که به مطالعه ژئوگرافی و توسعه پایدار علاقه دارند، منبعی بسیار مفید و ضرور است. همچنین، پژوهشگران عزیز می توانند از مفاهیم و تحلیل های ارائه شده در این کتاب برای پژوهش های خود بهره برند.

موضوعات مطرح در این کتاب شما را به دنیای توسعه پایدار در محیط های روستایی و چالش های آن هدایت می کند. از شما دعوت می کنیم که با دقت این کتاب را مطالعه کرده و به توسعه دانش و تحقیقات در این زمینه کمک کنید.

در صورت تمایل، می توانید این کتاب را از سایت آی آی کتاب سفارش دهید.

 

1402/07/08
121

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر