دنیای داده‌ها: سنجش از راه دور و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی

از تصاویر ماهواره‌ای تا تحلیل‌های مکانی، مفاهیم کلیدی و کاربردهای عملی

کتاب راهنمای جامع برای تحلیل داده‌های جغرافیایی و سنجش از راه دور در دنیای مدرن؛ راهنمایی جامع برای تحلیل داده‌های جغرافیایی و سنجش از راه دور در دنیای مدرن

در این کتاب:

از آخرین نسخه ArcGIS Pro (نسخه 3.0) استفاده شده است.

مثال ها در این کتاب برگرفته از مثال های واقعی هستند

ارائه بحث های جدید در مورد پروژه های GIS

نویسندگان این کتاب Patrick McHaffie و Sungsoon Hwang و Cassie Follett هستند.

Patrick McHaffie: پروفسور مک هافی در سال 1996 به هیأت علمی دانشگاه دیپال پیوسته است پس از تعیین در واحدهای آموزشی دیگری از جمله دانشگاه ویرجینیای غربی، کالج دارتموث و کالج جورجیای غربی. در دهه 1980، او با مرکز زمین شناسی ایالت کنتاکی همکاری کرده و تحقیقات مرتبط با محیط زیست در زمینه معدن کاری زغال سنگ را انجام داده و اداره شعبه وابسته به مرکز اطلاعات نقشه برداری ملی را برعهده داشته و برنامه نقشه برداری توپوگرافی ایالت را هماهنگ می کرده است. علاقه مندی های تحقیقاتی و سوابق انتشاراتی او شامل تاریخ اجتماعی نقشه برداری و GIS، فرآیند کار نقشه برداری، اخلاق نقشه برداری، جغرافیای اجتماعی اپالاچین و ساختار اجتماعی جهان می شود. دارای گواهی متخصص GIS (GISP) است.

Sungsoon Hwang: سونگ سون هوانگ دانشیار همکار در دپارتمان جغرافیا دانشگاه دپال است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته آموزش جغرافیا از دانشگاه ملی سئول کسب کرده است. مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه سیستم های اطلاعات جغرافیایی از دانشگاه ناتینگهام به دست آورده است. او دکتری خود را در زمینه جغرافیا با تمرکز بر تجزیه و تحلیل شهری و منطقه ای از دانشگاه ایالتی نیویورک (SUNY) در بافالو به پایان رسانده است. او 20 دوره مرتبط با سیستم های اطلاعات جغرافیایی تدریس کرده و در زمینه های جغرافیا، برنامه ریزی شهری و علوم کامپیوتر مقالاتی در موضوعات ژئودموگرافی فازی، آموزش پایداری با استفاده از GIS و محاسبات مسیرهای نامعلوم GPS منتشر کرده است.

فهرست مطالب این کتاب:

1. درک تکنولوژی جغرافیایی

2. ژئورفرانسینگ (مکان یابی مکانی)

3. جلب جهان به سیستم اطلاعات جغرافیایی شما

4. تحلیل جغرافیایی: مقدمه

5. نقشه برداری موضوعی

6. مدل های داده

7. GIS وب

8. GIS متن باز (منبع باز)

9. مقدمه ای به سنجش از راه دور و GIS

10. مقدمه به Health GIS

11. GIS و علوم دیجیتال

12. GIS سازمانی و جمع آوری داده ها

کتاب GIS: An Introduction to Mapping Technologies، به شما فرصتی بی نظیر برای کشف دنیای پشت داده های جغرافیایی می دهد. با مطالعه این کتاب، به عنوان یک ماجراجوی داده ها، می توانید جهان را از دیدگاه های جدیدی مشاهده کنید. از تکنولوژی های پیشرفته سنجش از راه دور به تحلیل دقیق تصاویر ماهواره ای و داده های GIS، همه چیز در این کتاب پوشش داده شده است. آماده به سفر به دنیایی از تحلیل های جغرافیایی علمی و کاربردهای عملی شوید.

 

سخنی با دانشجویان:

کتاب GIS: An Introduction to Mapping Technologies یک منبع کامل برای افرادی است که به دنبال یادگیری روش ها و ابزار سنجش از راه دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی در زمینه های مختلف از علوم زمین شناسی تا مدیریت محیطی هستند. با استفاده از مطالب این کتاب، شما قادر به انجام تحلیل های دقیق و تصمیم گیری های استراتژیک در پروژه ها و پژوهش های خود خواهید بود. گامی بزرگ به سوی کسب دانش عمیق در حوزه سنجش از راه دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی برداشته و به نتایج بی پایانی دست خواهید یافت.

برای خرید این کتاب می توانید به فروشگاه آی آی کتاب سری بزنید.

 

1402/07/08
145

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر