نشر سبزان منتشر کرد؛

سرمایه گذاری در متاورس به زبان ساده

در متاورس، نیاز به حضور فیزیکی از بین می رود و ما می توانیم در دنیای مجازی به کار خود بپردازیم. حضور در این دنیا که به زودی به تحقق خواهد رسید به شما امکان ارتباطات متنوع را بدون محدودیت های کنونی خواهد داد.

کتاب «سرمایه گذاری در متاورس به زبان ساده» به تازگی در انتشارات سبزان به چاپ رسیده است. در مقدمه ناشر این کتاب آمده است:

به نظر می آید دنیای فناوری با سرعتی بیش از آنچه تصورش را می کردیم در حال دگرگونی است و نو به نو اخبار تازه ای دربارۀ تغییرات آن به گوش می رسد. در خلال این پیشرفت ها و دگرگونی ها، هر روزه، اصطلاحات و واژه هایی در زمینۀ تکنولوژی دهان به دهان می گردند که گویندگان و شنوندگان را در خصوص معانی آنها و کاربردهایشان کنجکاو می کنند. در این میان، شاید واژۀ "متاورس" ـ با توجه به تعاریفی که از آن می شنویم و تازگی هایش ـ کنجکاوی برانگیزترین اصطلاح باشد. از این علم جدید طوری صحبت می شود که انگار فصل آخر فناوری به شمار می آید؛ گو اینکه می دانیم این قطار هیچ گاه متوقف نمی شود.

برای آشنایی ابتدایی با این واژه بهتر است بدانیم که کلمۀ متاورس از ترکیب دو لغت متا (Meta) ـ به معنی فراتر ـ و ورس (Verse) ـ از کلمۀ یونیورس به معنای «جهان» ـ تشکیل شده است. از این رو، از نظر لغوی، می توانیم متاورس را به «فراجهان» تعبیر کنیم.

این واژه را اولین بار نیل استفنسون در رمان علمی ـ تخیلی سقوط برف به کار برده است و آن را دنیایی مجازی و سه بعدی متشکل از آواتارها توصیف کرده است. بعد از آن هم استیون اسپیلبرگ در فیلم مشهور بازیکن شماره یک به متاورس پرداخت.

به صورت کلی، می توانیم متاورس را دنیایی مجازی بدانیم که هر چه مردم در دنیای واقعی انجام می دهند در آن دنیا هم قابل انجام است. برقراری ارتباط با این دنیای مجازی از طریق هدست های واقعیت مجازی، عینک های واقعیت افزوده، گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی میسر است.

متاورس قرار است جایگزین اینترنت فعلی شود و برخلاف اینترنتی که اکنون از آن استفاده می کنیم، کاربران متاورس تغییراتی را که سایر افراد ایجاد کرده اند تجربه می کنند و در آن سهیم می شوند.

در متاورس، نیاز به حضور فیزیکی از بین می رود و ما می توانیم در دنیای مجازی به کار خود بپردازیم. حضور در این دنیا که به زودی به تحقق خواهد رسید به شما امکان ارتباطات متنوع را بدون محدودیت های کنونی خواهد داد.

 

این کتاب که به قلم مجموعه ای از محققان فناوری در لندن است با ترجمه یاشار مجتهدزاده به بازار آمده است.

برای تهیه کتاب «متاورس» می توانید سری به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب بزنید.

1400/12/02
751

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر