نشر سبزان منتشر کرد؛

چاپ کتاب فرقه ها در انتشارات سبزان ـ داستان هایی حقیقی از کنترل ذهن و تسخیر انسان ها

این کتاب به بررسی گروه ها و فرقه های عجیب وغریبی از سراسر جهان می پردازد تا داستان های وحشتناکی را از دستکاری ذهن، زورگویی، سوءاستفادۀ جسمی و جنسی و سرانجام، قتل و جنایت افشا کند.

کتاب «فرقه ها» به تازگی در انتشارات سبزان به چاپ رسیده است. این کتاب به قلم امیلی جی. تامسون است و با ترجمه یاشار مجتهدزاده به چاپ رسیده است.

در پشت جلد کتاب می خوانیم:

فرقه، در کاربرد امروزی آن، واژه ای برای اشاره به جنبش های نوپدید دینی یا دیگر گروه هایی است که اعتقادات یا رفتارهایشان، از نظر عموم مردم، غیرعادی و غریب محسوب می شود. از واژۀ فرقه ـ بدون آنکه تعریف دقیق و ثابتی از آن ارائه شود  ـ عمدتاً به عنوان ابزاری برای تخریب گروه هایی استفاده می شود که باورها و رفتارهای غیرمنطقی دارند.

نویسندۀ این کتاب، امیلی جی تامسون، خبرنگار و محققی اهل ایرلند شمالی است که حقایق تکان دهنده ای را دربارۀ مخوف ترین و جنایتکارترین فرقه هایی که تاکنون شناخته شده اند آشکار می کند. او در این کتاب به چگونگی ظهور، رشد و شکوفایی و در نهایت، سقوط و انحطاط این فرقه ها می پردازد.

خواننده، با مطالعۀ این کتاب، با پرسش های متعددی مواجه می شود. پرسش هایی از قبیل اینکه چگونه چارلز منسون توانست به "خانواده" خود انگیزه دهد تا یک کارزار آدم کشی به راه بیندازند؟ چه ایدئولوژی ای پشت رویدادهای هولناکی مانند محاصرۀ ویکو، حملۀ اوم شینریکو با گاز سمی به متروی توکیو و یا حادثۀ خودکشی دسته جمعی در شهر جونزتاون وجود داشت؟ چرا اعضای فرقۀ دروازۀ بهشت معتقد بودند که روز قیامت نزدیک است؟ چگونه اعضای آرام و صلح دوست راجنیش پورام حاضر به ارتکاب قتل یا حملات بیوتروریستی شدند؟ و... .

این کتاب به بررسی گروه ها و فرقه های عجیب وغریبی از سراسر جهان می پردازد تا داستان های وحشتناکی را از دستکاری ذهن، زورگویی، سوءاستفادۀ جسمی و جنسی و سرانجام، قتل و جنایت افشا کند.

 

این کتاب به بررسی فرقه هایی نظیر جامعۀ اونیدا، خانوادۀ منسون، ارتش آزادی‌بخش سیمبیونیز،ز سینانون، معبد مردم، فال ریور، انت هیل کیدز، فرقۀ یهوه، راجنیش پورام، خانواده، نارکوسیتنیستس، کرتلند، سنت معبد خورشید، داودیه، اوم شینریکو، دروازۀ بهشت، جنبش احیای ده فرمان خداوند و نکسیام می پردازد.

در صورت تمایل به خرید این کتاب، می توانید سری به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب بزنید.

 

1400/08/17
1215

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر