کتابی برای دوستداران کسوف؛

شکارچی کسوف در نشر سبزان به چاپ رسید

این کتاب در خصوص افرادی نوشته شده است که عاشق پدیده ی بی نظیر کسوف کلی - یکی از باشکوه ترین مناظر تماشایی شگفت آور در طبیعت - هستند.

شکارچیان کسوف چه کسانی هستند؟ افرادی که هر 18 ماه یک بار یا بیشتر، به مکان های بسیار خاصی در سراسر جهان سفر می کنند تا پدیده ی بی نظیر کسوف کلی را تجربه کنند. اما چه انگیزه ای آنها را به این کار وا می دارد؟

کیت روسو در کتاب «شکارچی کسوف» پاسخی به این سوال می دهد. او در مورد مخاطب این کتاب جالب معتقد است که:

این کتاب در خصوص افرادی نوشته شده است که عاشق پدیده ی بی نظیر کسوف کلی - یکی از باشکوه ترین مناظر تماشایی شگفت آور در طبیعت - هستند. تجربه ی یک کسوف کلی برای برخی افراد رویدادی است که زندگی شان را تغییر می دهد و برخی بر این باورند که این تجربه رویدادی فراموش نشدنی است که خوب است حداقل یک بار آن را در زندگی تان تجربه کنید. با وجود این، بسیاری از افراد بر این عقیده اند که مشاهده این پدیده تنها یک بار در طول زندگی کافی نیست. این افراد که شکارچی کسوف نام دارند، هر 18 ماه به راستی، چه چیزی شکارچیان کسوف را تشویق به انجام این کار می کند؟

شرح تجربه ی کسوف برای آنهایی که شاهد رویداد نبوده اند، کار دشواری است. تصاویر به هیچ وجه نمی توانند تجربه ی خارق العاده ی یک کسوف کلی، مهیج ترین بخش یک گِرفت کامل را به بیننده انتقال دهند. در حال حاضر، ما در تلاش برای درک تجربه ی کسوف کلی و انگیزه های یک شکارچی کسوف هستیم. در نتیجه، شکارچیان کسوف به خاطر عشق منحصربه فردشان گروهی از افراد مرموز و خاص به  حساب می آیند.

و در مقدمه مترجم می خوانیم:

کتاب حاضر با نام "شکارچی کسوف" پژوهشی است در راستای سنجش میزان درک افراد از تجربه کسوف کلی. این کتاب توسط یکی از روانشناسان پژوهشگر در حوزه پدیدارشناسی به نام کِیت روسو به رشته تحریر درآمده است. خانم روسو، خود یک شکارچی کسوف است که به گفته وی مشاهده کسوف کلی چنان شور، عشق و هیجانی در وی پدید آورده که او همواره و پس از گذشت سال ها هنوز هم میل به تکرار این تجربه لذتبخش را دارد.

 

این کتاب در پنج بخش و هجده فصل نوشته شده است و موارد زیر را در متن آن از نظر می گذرانیم:

- زمینه ی شکار پدیده ی کسوف و تجربیات

- کسوف کلی

- شکارچی کسوف شدن

- درک تجربیات شکارچی کسوف

- اطلاعات مرتبط با شکار کسوف

 

در این کتاب، با افراد سرشناسی در زمینه شکار کسوف آشنا می شویم و نتایج مصاحبه با آنها را می خوانیم. کتاب دربردارنده عکس هایی نیز هست که شور و اشتیاق شکارچیان کسوف را به نمایش می گذارند.

«شکارچی کسوف» به قلم کیت روسو است و با ترجمه مرجان یوسف زاده شبستری به تازگی در انتشارات سبزان به چاپ رسیده است.

برای خرید این کتاب به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب سری بزنید.

1400/04/20
978

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر