کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان از انتشارات سبزان؛

«رنگ المثل» منتشر شد

کتاب پیش رو گلچینی از سی ضرب المثل شیرین فاریس است که در بین مردمان این سرزمین مرسوم و پرکاربردند. تاریخچه و داستان این سی گنج با سی تصویر اختصای برای رنگ آمیزی همراه شده است تا بیش از پیش، از شیرین ادبیات و آرامش هنر در کنار هم لذت ببرید.

کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان «رنگ المثل» به بازار آمد.

این کتاب جذاب شامل ضرب المثل هایی است که روزانه در گفتگوهای خود به کار می بریم و شاید برای دانستن ماجرای آن و یا ریشه تاریخی آن کنجکاو باشیم. برخی از این مثل ها در زبان های ترکی، لری و آذری هم استفاده می شوند و حتی در سایر زبان ها نیز کاربرد دارند.

ما اغلب کلام خود را به مثل هایی مزین می کنیم تا منظورمان را بهتر، کاربردی تر و یا غیر مستقیم بیان کنیم. لطف این عبارات و کنایات زمانی بیشتر می شود که درباره ریشه و داستانی که در دل خود دارند بیشتر بدانیم و آگاهانه تر آنها را به کار ببریم.

از محاسن دیگر کتاب «رنگ المثل» این است که همراه توضیحات جامع و جذابش، نقاشی های بسیار زیبا و بی بدیلی دارد. البته این فرصت به شما داده شده تا همراه با طراح و نویسنده کتاب به هنر نمایی بپردازید. می توانید مداد رنگی و یا هر وسیله رنگ آمیزی دیگری را که در دسترس دارید بردارید و طرح های کتاب را رنگ کنید.

در مقدمه کتاب می خوانیم:

ضرب المثل ها سخنان کوتاه و مشهوری اند که معمولاً به یک پند یا داستان عبرت آموز اشاره می کنند. بیشتر ما به دلیل رواج زبان فارسی به عنوان زبان رسمی و آموزش دیدن با این زبان، جسته و گریخته، با این ضرب المثل ها آشنا هستیم و در جای درست نیز آنها را به کار می بریم, اما چند نفر از ما از داستان هایی که در دل هر کدام از آنها نهفته است آگاهیم؟! می توانیم ریشه بیشتر این داستان ها را در آثار ادبی کهن مانند شاهنامه، مرزبان نامه، گلستان، کلیله و دمنه و ... پیدا کنیم، اما سرمنشأ بعضی دیگر در ادبیات شفاهی و محاوره ای ماست که سینه به سینه نقل شده و در فرهنگ عامه جای گرفته اند...

کتاب پیش رو گلچینی از سی ضرب المثل شیرین فارسی است که در بین مردمان این سرزمین مرسوم و پرکاربردند. تاریخچه و داستان این سی گنج با سی تصویر اختصای برای رنگ آمیزی همراه شده است تا بیش از پیش، از شیرین ادبیات و آرامش هنر در کنار هم لذت ببرید.

ضرب المثل هایی از جمله آستین نو بخور پلو، آشپز که دو تا شد، آش یا شور می شود یا بی نمک، از آب گل آلود ماهی می گیرد، از دماغ فیل افتاده، از ماست که بر ماست، با دم شیر بازی نکن، بادآورده را باد می برد، پایش را از گلیمش درازتر کرده، توبه گرگ مرگ است، جواب ابلهان خاموشی است، ریگی به کفش دارد و ... و در مجموع سی ضرب المثل در این کتاب آمده است.

برای خرید کتاب رنگ المثل با طراحی سارا نکومنش و بازنویسی متن رویا ذوقی از انتشارات سبزان به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب سری بزنید.

در ضمن برای دیدن سایر کتاب های رنگ آمیزی نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

برای دیدن ویدیو در یوتیوب اینجا کلیک کنید.

 

1402/05/24
273

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر