راهنمایی برای ثروتمند شدن

کتاب «روانشناسی پول» به بازار نشر آمد

کتاب «روانشناسی پول» که به تازگی از طرف انتشارات سبزان منتشر شده است به راحتی راهکارهای زیادی برای ثروتمند شدن و ثروتمند ماندن به شما ارائه می دهد. و شاید حتی تعریف پول و ثروت را در ذهن شما تغییر دهد و باعث شود بازنگری در دخل و خرج خود داشته باشید.

اگر با پول درآوردن و یا نگه داشتن و پس انداز کردن پول مشکل دارید، یا چطور ثروتمند شدن برایتان تبدیل به مسئله ای لاینحل شده است یا اصلا تعریف درستی از ثروت و ثروت اندوزی ندارید پیشنهاد خوبی برای شما داریم.

کتاب «روانشناسی پول» که به تازگی از طرف انتشارات سبزان منتشر شده است به راحتی راهکارهای زیادی برای ثروتمند شدن و ثروتمند ماندن به شما ارائه می دهد. و شاید حتی تعریف پول و ثروت را در ذهن شما تغییر دهد و باعث شود بازنگری در دخل و خرج خود داشته باشید.

مورگان هاوزل، نویسنده این کتاب، در مقدمه کتاب آورده است:

هدف اصلی من در این کتاب، آوردن داستان های کوتاه برای متقاعد کردن شماست، مبنی بر اینکه، این مهارت های ظریف، نقش مهم تری نسبت به جنبه های فنی درآمدزایی دارند. من این  کار را به روشی انجام داده ام که طیف گسترده ای از افراد- از رید تا فوسکونه و افرادی مابین این دو-بتوانند تصمیمات مالی بهتری اتخاذ کنند. به عقیدة من، این مهارت های ظریف، غالب اوقات دست کم گرفته شده‏اند. اغلب، به امورمالی به مثابه یک رشتة مبتنی بر ریاضییات نگاه شده، جایی که شما داده هایی را وارد یک فرمول ریاضی خاص می‏ کنید و این فرمول به شما می گوید که چه کنید، و فرض هم بر این است که شما دقیقاً همان کار را انجام می دهید. البته این موضوع در امورمالی شخصی صدق می‏کند، مثلاً وقتی می دانید یک وام ضروریِ شش ماهه گرفته اید و باید 10 درصد از حقوق خود را پس انداز کنید، و یا در زمینة سرمایه‏گذاری، جایی که ارتباط دقیقِ تاریخی میان قیمت ها و نرخ بهره را می دانید؛ و همچنین در امورمالی شرکت‏ها، جایی که مدیران مالی می‏توانند میزان دقیقِ هزینة سرمایة شرکت را محاسبه کنند. منظور من این نیست که تمام این روش ها، اشتباه یا مضر هستند، بلکه نکته اینجاست که آگاهی ما نسبت به انجام یک کار، هیچ ارتباطی با آنچه در مغز ما هنگام انجام آن کار می گذرد، ندارد...

این کتاب شامل 20 فصل است و در هر فصل به مهم ترین و اغلب، غیرمعقول ترین ویژگی های روان شناسی پول، اشاره شده است. تمام فصول این کتاب، حول یک موضوع مشترک می چرخند، ولی هر کدام از فصل ها را می‏توان به صورت انفرادی و مستقل از بقیة کتاب، نیز مطالعه کرد. خبر خوب این است که این کتاب، مختصر و مفید نوشته شده، چرا که می دانم اکثر خوانندگان، کتاب هایی که 300 صفحه دربارة یک موضوع توضیح دارند را تا انتها نمی خوانند. در عوض سعی کردم این موضوع را به 20 قسمت تقسیم کنم تا مطالعة آن برای خوانندگان راحت تر باشد.

 

در پشت جلد کتاب آمده است:

در روان شناسی پول می آموزید که چرا تصمیم گیری های مالی بسیار دشوار هستند و چرا افراد همواره در این باره دچار اشتباه رفتاری می شوند.

پول درآوردن نه به میزان هوش شما بلکه به نحوة رفتارتان با آن بستگی دارد و آموزش این رفتار حتی به افرادِ واقعاً باهوش نیز کار دشواری است.

نابغه ای که نتواند احساسات و عواطف خود را مدیریت کند ممکن است یک فاجعة مالی را تجربه کند. خلاف این هم صادق است. افراد معمولی که تحصیلات اقتصادی ندارند نیز می‏توانند ثروتمند شوند، البته اگر مهارت های لازم را که ارتباطی هم به میزان هوش و استعداد ندارد، داشته باشند.

مورگان هاوزل، در این کتاب ارزشمند، به نحوة تفکر افراد دربارة پول می پردازد و به شما می آموزد که چگونه در مواجهه با یکی از مهم ترین مسائل زندگی تان ، احساس بهتری داشته باشید.

 

این کتاب با ترجمه یاشار مجتهدزاده منتشر شده است و برای تهیه آن می توانید سری به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب بزنید.

 

1399/12/14
2063

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر