چاپ کتابی دیگر در زمینه تاریخ کوهنوردی توسط انتشارات سبزان و تقدیم به کوهنوردان ایران

کتاب «فرهنگ کوه نوردی و غارنوردی استان همدان» در انتشارات سبزان به چاپ رسید

انتشارات سبزان با چاپ کتاب «فرهنگ کوهنوردی و غارنوردی استان همدان» تألیف داوود محمدی فر کتابی دیگر به مجموعه کتاب های کوهنوردی و غارنوردی خود افزود.

کوهنوردان ایران همیشه به ورزش کوهنوردی علاقه خاصی داشته و کوهنوردی از جمله ورزش ها و تفریحاتی است که بسیاری از ورزشکارها روی بدان می آورند و علاقه مندان فراوانی دارد. و ایرانیان از دیرباز به کوه های مرتفع ایران زمین صعود کرده اند و می کنند از جمله دماوند که بلندترین کوه ایران است در اکثر ایام سال پذیرای کوهنوردان بسیاری است.

همین امر باعث می شود که چاپ کتاب هایی درباره کوه نوردی و غارنوردی و الوند و دماوند و دیگر قلل مرتفع ایران و قوانین کوه نوردی و پیشکسوتان کوهنوردی و نکات لازم درباره غارنوردی و کوهنوردی و همچنین اصطلاحات و ابزار مورد نیاز کوه نوردی و کوه پیمایی از ضروریات باشد.

انتشارات سبزان همواره در چاپ کتاب های مربوط به کوه نوردی و غارنوردی پیشتاز بوده است و آثاری همچون شاهنامه فردوسی (هویت کوهنوردی ایران)، فرهنگ دو جلدی کوهنوردی و غارنوردی، اطلس کوه ها و غارها، تاریخ عمومی کوه نوردی و غارنوردی ایران، فرهنگ فن کوه نوردی و غارنوردی و ... را در کارنامه خود دارد.

آقای داوود محمدی فر، علاوه بر تألیف آثار نامبرده و سایر کتاب ها که شما می توانید در سایت فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب آنها را مشاهده و یا در صورت تمایل خریداری کنید به تازگی انتشار «فرهنگ کوه نوردی و غارنوردی استان همدان» را به انتشارات سبزان سپرده است. این کتاب که به زودی راهی بازار نشر می شود همان طور که از نامش پیداست فرهنگ الفبایی کوه نوردی و غارنوردی استان همدان است.

کتاب «فرهنگ کوه نوردی و غارنوردی استان همدان» تصاویر فراوانی دارد که به گفته مولف کتاب بخشی از تاریخ مصور از داشته های کوه نوردی گذشته ی همنوردان است.

داوود محمدی فر در مقدمه کتاب «فرهنگ کوه نوردی و غارنوردی استان همدان» درباره اهمیت چاپ این کتاب می گوید:

« و نگارش برخی از آگاهی های عام و موردنیاز تمامی راهیان کوه و سرانجام عنوان داری استان هشت هزار متری های کشور با دارایی بیشترین، بزرگ  هیمالیانوردان ایران، همچون پهلوان جلال چشمه قصابانی حتا در نبود یک قله ی 4000 متری در استان همدان و با توجه به نداشتن یک مجموعه ی مکتوب کوه نوردی، فرهنگی استانی و این که هیچ یک از استان های کشور چنین مجموعه ای ندارند و همچنین انگیزه ای که دوستان پرتوانم، بانوان افسر شاندیز، اختر شاندیز و آقایان عباس ثابتیان، عباس محمدی و محمد نوری (هیأت امنای جشنواره ی کوه نوشته ها ـ بنیاد محمدی فر) در تولید کتاب در وجودم برانگیختند. بر آن شدم کاری ناکرده را برای همدانی که بسیار دوستش می دارم به انجام برسانم، که دین خود را نیز ادا کرده باشم، امید که مورد قبول واقع گردد و نارسایی هایش مورد بخشش قرار گیرد.»

در پایان این کتاب علاوه بر بخش تصاویر که ذکر آن رفت و توضیحات لازم و نام افراد، فهرست نام ها هم آمده است که به راحتی می تواند نیاز خوانندگان کتاب «فرهنگ کوه نوردی و غار نوردی استان همدان» را در دستیابی به نام بزرگان ورزش کوه نوردی و غار نوردی را برآورده کند. علاقه مندان می توانند با مجموعه بی بدیلی که آقای داوود محمدی فر فراهم آورده اند با کوه نوردی استان همدان آشنا شوند.

می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب ، کتاب «فرهنگ کوه نوردی و غار نوردی استان همدان» را سفارش دهید و همین طور با سایر کتاب های مجموعه کوه نوردی و غار نوردی انتشارات سبزان و سایر آثار تألیفی آقای داوود محمدی فر آشنا شوید.

1399/04/22
1081

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر