به گزارش خبرگزاری مهر:

پنجمین «سرو نقره ای» افتتاح شد/ یک اتفاق خوب مدیریتی

هر چند که مجمع عمومی انجمن طراحان گرافیک به دلیل به حد نصاب نرسیدن برگزار نشد اما «سرو نقره ای» کماکان پابرجاست.

انجمن دوسالانه «سرو نقره ای» روز جمعه اول دی ماه با حضور عوامل برگزارکننده این رویداد در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در ابتدای این رویداد و پس از به حد نصاب نرسیدن مجمع سالانه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مهرداد احمدی شیخانی عضو هیات مدیره انجمن در صحبت‌های کوتاهی عنوان کرد: همین جا در حضور نماینده وزارت کار گله کوچک خود و اعضای هیات مدیره انجمن را از اعضای انجمن اعلام می‌کنم. تنها در نمایشگاه «سرو نقره‌ای» پنجم ۲۲۶ اثر به نمایش گذاشته شده است و اما جای تعجب دارد که در این نشست تعداد زیادی از کسانی که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته٬ حضور ندارند و برای تماشای نمایشگاه خودشان نیامده‌اند.

فرزاد ادیبی عضو انجمن طراحان گرافیک ایران در ادامه این نشست گفت: هر چند که مجمع عمومی انجمن طراحان گرافیک به دلیل به حد نصاب نرسیدن برگزار نشد اما «سرو نقره ای» کماکان پابرجاست.

او با اشاره به روزهای سختی که تهران به دلیل آلودگی هوا و زلزله پشت سر گذاشته است، بیان کرد: با این اوصاف از طرف خودم و هیات مدیره از تمام کسانی که در این مجمع شرکت کرده‌اند تشکر می‌کنم و دوست دارم شما را در خوشحالی خودم پس از شنیدن خبر مرخص شدن جلال شباهنگی از بیمارستان سهیم کنم و برای او دعا کنیم تا وجود نازک‌شان آزرده نباشد.

به گفته ادیبی٬ خانه هنرمندان ایران متشکل از ۱۲ انجمن است و پیش از این ریاست شورای عالی خانه هنرمندان ایران به عهده انجمن خوشنویسان و سینما بوده است و پس از مدت‌ها ریاست عالی خانه هنرمندان ایران به انجمن طراحان گرافیک رسیده است.

وی با بیان این مطلب که انجمن طراحان گرافیک ایران ۲۰ ساله شده است٬ عنوان کرد: رسیدن به ۲۰ سالگی جای تبریک و تشکر دارد. انجمن در تمام این سال‌ها چون سرو در برابر بادهای مخالف ایستاده است و سربلند بوده است. من خوشحالم که یکی از اعضای انجمن طراحان گرافیک هستم. انجمن طراحان گرافیک یکی از انجمن های قدرتمند و تاثیرگذار است. شاید تعداد اعضای آن از برخی انجمن ها کمتر است اما هر یک از اعضای آن وزنه‌ای در عرصه گرافیک هستند.

ادیبی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به «سرو نقره‌ای» پنجم گفت: در «سرو نقره ای» پنجم ۱۲ بخش داریم که در این دوره ۲۲۶ عضو با ارسال بیش از ۵۰۰ اثر شرکت کرده‌اند. ویژگی «سرو نقره‌ای» پنجم این است که هیات انتخاب آثار، خودشان اعضای انجمن بوده‌اند.

وی با اشاره به بخش جنبی نمایشگاه «سرو نقره‌ای» پنجم گفت: جمعه هشتم دی‌ماه بخش جنبی «سرو نقره‌ای» در گالری سلام در سام سنتر افتتاح خواهد شد و این نمایشگاه دربرگیرنده تعدادی از پرده‌های سر در سینمای ایران است. تمام این پرده‌های سر در سینما اصل هستند و علی بختیاری نمایشگاه‌گردانی این بخش را برعهده داشته است.

ادیبی افزود: مراسم اختتامیه «سرو نقره‌ای» و رونمایی از کتاب «سرو نقره‌ای» ساعت ۱۷ تا ۱۹ جمعه ۱۵ دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر برگزار خواهد شد. همچنین در ایام برپایی نمایشگاه «سرو نقره‌ای» دو نشست تخصصی در روزهای سوم و دهم در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

مصطفی اسداللهی رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در پایان این مراسم گفت: «سرو نقره‌ای» بزرگترین رویداد طراحان گرافیک است که امسال همزمان با ۲۰ سالگی انجمن طراحان گرافیک شاهد برگزاری پنجمین دوره این رویداد هستیم و خوشحالم که از طرف هیات مدیره، نمایشگاه «سرو نقره‌ای» را به نام مرتضی ممیز افتتاح می‌کنم. مرتضی ممیز یکی از بنیانگذاران انجمن طراحان گرافیک است و امروز در ۲۰ سالگی انجمن و افتتاح «سرو نقره‌ای» جای خالی او احساس می‌شود.

در «سرو نقره‌ای» پنجم، ۲۲۶ طراح با ۵۵۲ اثر شرکت کرده‌اند که این آثار در ۱۲ بخش در فضای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

پنجمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» تا ۱۲ دی‌ماه در تمام فضای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه این رویداد نیز از ساعت ۱۷ روز ۱۵ دی ماه در موزه هنرهای معاصر برگزار خواهد شد.

1396/11/08
1561

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر