گاف فرهنگ


آرما


  قیمت خرید :   45,000   تومان


 توضیحات :

منبرش روزنامه است، رادیو و تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و البته کتاب. محمدرضا زائری از آن دست روحانیونی است که رسانه را برای خطابه انتخاب کرده و از هر فرصتی هم بهره می‌گیرد؛ خواه یک برنامه جدی معرفتی در تلویزیون باشد یا حتی «خندوانه».

بعید نیست این آقای روحانی تبدیل به یک سلبریتی شده باشد، به خصوص از این بابت که بین جوانان طرفدارانی دارد و صراحتش در نقد عملکردهای فرهنگی اگر به مذاق مسئولان خوش نیامده باشد در عوض به دل جوانان حسابی چسبیده. در نمایشگاه کتاب امسال یک کتاب تازه از محمدرضا زائری توسط نشر آرما منتشر شده است. کتابی که اسمش «گاف فرهنگ» است و زبانش ژورنالیستی و همه فهم. زائری در این کتاب از چه چیزهایی حرف زده و چه گاف‌هایی از فرهنگ گرفته است؟

وقتی یک روحانی معتقد باشد، فرهنگ بستر و زمینه‌ای است که دین در آن مطرح می‌شود و رشد می‌کند، می‌توان ترجیح او را برای پرداختن به فرهنگ فهمید و نیز اصرارش را برای وعظ و خطابه در رسانه‌ها. «گاف فرهنگ» مجموعه‌ای است از مقالات و مصاحبه‌های محمدرضا زائری در مطبوعات از حدود دو دهه پیش تا امروز. قدیمی‌ترین مقاله در این مجموعه متعلق به سال 1375 است و تازه‌ترین آنها به طور خاص برای تکمیل این کتاب و انسجام موضوعی و ساختاری آن نوشته شده است. امیر محزونیه این مقالات را گردآوری و با نظارت زائری در چند بخش دسته‌بندی کرده تا حرف نگفته‌ای درباره فرهنگ نمانده باشد.

نقد سیاستگذاری و مدیریت فرهنگی دغدغه چه کسانی است و کدام دسته از مخاطبان ممکن است به خواندن این کتاب علاقه مند شوند؟ زائری سه گروه را هدف گرفته؛ مدیران فرهنگی و سیاستگذارانی که می‌توانند تجربه‌های مفید از این کتاب کسب کنند، فعالان فرهنگی که در حوزه فرهنگ، ادب و دین اشتغال دارند و از امامان جماعت تا مدیران موسسات فرهنگی را شامل می‌شوند و در نهایت جوانان و دانشجویان علاقه‌مند به فرهنگ که به دنبال تجربه‌های تازه هستند.

مدیر نشر آرما از تنوع مخاطبان کتاب می‌گوید و این که از تمام اقشار و گروه‌ها و طیف‌های فکری سراغ این کتاب را گرفته‌اند و فروش خوبی داشته است. شاهمرادی تاکید می‌کند: کتاب در روزهای آخر نمایشگاه عرضه شد، اما استقبال و فروش قابل توجهی داشت.

این ناشر پیش از این هم کتاب‌هایی از حجت‌الاسلام و المسلمین زائری منتشر کرده مثل «اعترافات»، «قدم کلیک هایتان بر چشم»، «باید رفت»، «حجاب بی‌حجاب» و «حجاب با حجاب» و گویا همیشه استقبال از آثار زائری خوب بوده که قرار است هر فصل، کتاب تازه‌ای از این روحانی نویسنده منتشر و راهی بازار کند. این طور که شاهمرادی می‌گوید، ظاهرا عده‌ای هستند که سراغ آثار حجت‌الاسلام زائری را می‌گیرند و به عنوان مخاطب پیگیر آثارش هستند.

زائری بررسی فرهنگ از جنبه عمومی را دلیل توجه اقشار مختلف می‌داند چون برخلاف بسیاری از کتاب‌های مرتبط با فرهنگ، او علمی و دانشگاهی نمی‌نویسد و فرهنگ را به عنوان یک مقوله عمومی مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

 



 بیشتر بدانید

دسته‌بندی : کتاب فارسی


موضوع فرعی 1 : سیاسی، اجتماعی


موضوع اصلی : علوم اجتماعی، سیاست، حقوق


موضوع فرعی 2 :


مترجم :


ناشر : آرما




شابک : 9786008679356


قطع کتاب : رقعی


تعداد صفحات : 223


نوبت چاپ : 1


وزن : 252 گرم

  آمار و اطلاعات

  تعداد مشاهده این کتاب : 296 بار


  دفعاتی که پیشنهاد شده : 0 بار


  دفعاتی که پیشنهاد نشده: 0 بار


 تعداد کسانی که این کتاب را خوانده اند : 0 بار


  تعداد کسانی که می خواهند این کتاب را بخوانند: 0 بار







 اشتراک‌گذاری




 کتاب‌های مرتبط

تقاطع انقلاب
موجود نیست


تقاطع انقلاب

ناشر : آرما

قیمت : 35,000  تومان



مشاهده کتاب
شورشیان آرمانخواه ناکامی چپ در ایران
موجود نیست


شورشیان آرمانخواه ناکامی چپ در ایران

ناشر : ققنوس

قیمت : 35,000  تومان

با تخفیف : 28,000  تومان

مشاهده کتاب
دانشنامه حافظ شناسی جلد چهارم
موجود نیست


دانشنامه حافظ شناسی جلد چهارم

ناشر : سبزان

قیمت : 105,000  تومان

با تخفیف : 89,250  تومان

مشاهده کتاب
دانشنامه حافظ شناسی جلد سوم
موجود نیست


دانشنامه حافظ شناسی جلد سوم

ناشر : سبزان

قیمت : 110,000  تومان

با تخفیف : 93,500  تومان

مشاهده کتاب
دانشنامه حافظ شناسی جلد دوم
موجود نیست


دانشنامه حافظ شناسی جلد دوم

ناشر : سبزان

قیمت : 124,000  تومان

با تخفیف : 105,400  تومان

مشاهده کتاب

 نظرات کاربران

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید


ارسال متن پیام