جی کی رولینگ، نویسنده معروف و محبوب سری داستان های هری پاتر دست به اقدامی جالب زد

جی کی رولینگ آنقدر اموالش را به خیریه ها بخشید که عنوان بیلیونر را از دست داد

فوربس میزان ثروت رولینگ را ۱ میلیارد دلار برآورد کرد که بیشتر ثروت او از طریق فروش سری کتاب های هری پاتر و حق امتیاز فیلم می باشد. او پس از اهدای مبلغ ۱۶۰ میلیون دلار به موسسات مختلف خیریه (چیزی حدود ۱۶ درصد از ارزش خالص ثروتش) ، از لیست بیلیونرها سقوط کرد.

جی کی رولینگ، نویسنده معروف و محبوب سری داستان های هری پاتر دست به اقدامی جالب زد. مطالبی در فیس بوک منتشر شده که او را به خاطر کمک های خیرخواهانه تحسین می کنند، اما چیزی که واضح است رولینگ اولین بیلیونر بوده که به خاطر کمک هایش، از لیست بیلیونرهای فوربس حذف شده است.

در پست منتشر شده در فیس بوک گفته شده است:«نویسنده هری پاتر، جی کی رولینگ، اولین بیلیونری که به خاطر کمک هایش به خیریه، از لیست فوربس حذف شده است.» این پست با نقل قولی منتسب به جی کی رولینگ به پایان می رسد که می گوید:«شما یک مسئولیت اخلاقی دارید، درست زمانی که بسیار بیشتر از نیازتان دارید، و آن این است که کارهای عاقلانه با آن انجام دهید و هوشمندانه ببخشید.»

این پست بعنوان بخشی از تلاش های فیس بوک برای مبارزه با اخبار و اطلاعات نادرستی است که به تازگی منتشر شده است. در واقع شایعه ای مبنی بر اینکه رولینگ صرفا به خاطر پرداخت مالیات سنگین از این لیست حذف شده، منتشر شده است. این مطلب تا حدودی درست می باشد، چراکه پرداخت مالیات نیز یکی از دلایل کاهش ثروت رولینگ بوده اما تنها دلیل آن نیست.

فوربس میزان ثروت رولینگ را ۱ میلیارد دلار برآورد کرد که بیشتر ثروت او از طریق فروش سری کتاب های هری پاتر و حق امتیاز فیلم می باشد. او پس از اهدای مبلغ ۱۶۰ میلیون دلار به موسسات مختلف خیریه (چیزی حدود ۱۶ درصد از ارزش خالص ثروتش) ، از لیست بیلیونرها سقوط کرد. فوربس گزارش داد که نرخ بالای مالیات بریتانیا نیز از دیگر دلایلی بوده که مسبب شد او این عنوان را از دست بدهد. درآمد این نویسنده در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۴ میلیون دلار برآورد می شود.

نکته ی قابل ذکر این است که رولینگ تنها بیلیونری نیست که این عنوان را از دست داده و می تواند دوباره این عنوان را بدست آورد.

1398/09/28
2647

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر