10 حقیقت جالب در مورد کتاب

حقایق و فکت های جالب درمورد کتاب که شما را شگفت زده خواهد کرد

حقایق جالب و زیادی درباره ی کتاب و مطالعه وجود دارد که می تواند برای کتابخوان ها و سایر افراد جالب و مفید باشد. ما 10 حقیقت جالب را به صورت رندوم انتخاب کردیم و می خواهیم برای شما مطرح کنیم.

حقایق جالب و زیادی درباره ی کتاب و مطالعه وجود دارد که می تواند برای کتابخوان ها و سایر افراد جالب و مفید باشد. ما 10 حقیقت جالب را به صورت رندوم انتخاب کردیم و می خواهیم برای شما مطرح کنیم:

1)بیش از 129 میلیون کتاب منتشر شده است! چیزی در حدود جمعیت کشور مکزیک.

طبق آمار اعلام شده توسط گوگل، 12986488 نسخه کتاب تا سال 2010 منتشر شده است یعنی چیزی در حدود جمعیت مکزیک‌ (دهمین کشور پرجمعیت دنیا!). این آمار روز به روز در حال افزایش است. پس هنگامیکه کسی می گوید: نمی توانم یک کتاب خوب برای مطالعه پیدا کنم. باید بیشتر جستجو کند و گزینه های زیادی برای انتخاب او وجود دارد.

2)قیمت گران ترین کتابی که تا به امروز فروخته شده، چیزی در حدود 31 میلیون دلار است!

کتاب "مستندات لستر" نوشته ی لئوناردو داوینچی با قیمت 30.8 میلیون دلار توسط بیل گیتس خریداری شد. تعجب نکنید، این مبلغ طی 1 ساعت، برای او جبران می شود.

3) طولانی ترین جمله ای که تا به حال منتشر شده، حاوی 823 کلمه است.

شاید فکر کنید این جمله بی انتها است اما جالب است بدانید که یک جمله ی حقوقی و قانونی است که در کتاب "بینوایان" ویکتور هوگو آمده است.

4)در نسخه های اولیه کتاب، نام نویسنده درج نمی شد!

زمان های قدیم، جلد کتاب به عنوان یک اثر هنری شناخته می شد، به طوریکه شامل طراحی های زیبا، نقاشی، چرم و بعضا طلا بود. بنابراین دیگر جایی برای درج نام نویسنده وجود نداشت.

5)اولین کتابی که با استفاده از ماشین تحریر نوشته شده، ماجراهای تام سایر نوشته ی مارک توین است.

بدون شک، مارک توین مقداری زیادی جوهر و صبوری صرف این کار کرده است.

6)تئودور روزولت، بیست و ششمین رئیس جمهور آمریکا، روزی یک کتاب می خواند.

می توان گفت، او معتاد به کتاب و مطالعه بود.

7) سه کتاب که بیشترین آمار مطالعه را در جهان داشتند...

"انجیل مقدس"، "نقل قول ها" از چیرمن و "هری پاتر" عنوان کتاب هایی هستند که تا به امروز بیشترین آمار مطالعه را در سراسر جهان داشتند.

8)یک فرد ایسلندی بیشتر از هر کسی در جهان کتاب می خواند.

شاید به آب و هوای آن ها مربوط است و یا ممکن است به آن ها آموخته باشند تا به کتاب ها عشق بورزند. در هر صورت، ایسلندی ها در این زمینه سکان دار هستند.

9)آلیس در سرزمین عجایب بر اساس زندگی واقعی یک دختر 10 ساله نوشته شده است.

نام این دختر، آلیس لیدل بوده و خانواده ی او از دوستان صمیمی لوئیس کارول (نویسنده ی آلیس در سرزمین عجایب) بودند. در یک سفر، سوار بر کشتی، لوئیس از او خواست تا یک داستان تعریف کند و این گونه بود که شخصیت آلیس متولد شد!

10) بیسوادی هنوز یک مشکل بزرگ در سراسر جهان است.

یکی از پنج فرد بزرگسال در سراسر دنیا نمی تواند کتاب بخواند و بنویسد. سهم آسیای جنوبی و غربی و همچنین صحرای بزرگ آفریقا از سایر کشور ها بیشتر است.

1398/09/03
12513

نظرات

  1. فاطمه
    فاطمه

    سلام وقت بخیر میشه لطفا جمله طولانی ویکتور هوگو رو بنویسید یا صفحه اش رو بگین

  2. فاطمه
    فاطمه

    سلام وقت بخیر میشه لطفا جمله طولانی ویکتور هوگو رو بنویسید یا صفحه اش رو بگین

ارسال نظر

ارسال نظر