افراد مشهور چه کتاب هایی می خوانند

کتاب های مورد علاقه ی اما واتسون

اما واتسون، بازیگر و مدل بریتانیایی ، در 9 سالگی در نقش هرمیون گرنجر در سری فیلم های هری پاتر بازی کرد و به اوج شهرت خود رسید. همانند کاراکتر هرمیون گرنجر و بلا در دو فیلم هری پاتر و زیبای خفته، اما واتسون در زندگی شخصی اش هم عاشق مطالعه و کتاب است.

اما واتسون، بازیگر و مدل بریتانیایی ، در 9 سالگی در نقش هرمیون گرنجر در سری فیلم های هری پاتر بازی کرد و به اوج شهرت خود رسید. همانند کاراکتر هرمیون گرنجر و بلا در دو فیلم هری پاتر و زیبای خفته، اما واتسون در زندگی شخصی اش هم عاشق مطالعه و کتاب است. او که حامی حقوق زنان است و در این حوزه بسیار فعال است، کتاب های زیادی با این مضمون خوانده است. علاقه ی او به مطالعه کتاب آنقدر زیاد است که یک کلوپ کتاب گودریدز از کتاب های فمنیستی تشکیل داده است. جالب است بدانید، او یک سال از بازیگری فاصله گرفت تا بتواند بیشتر کتاب بخواند! نگاهی بیندازید به  7 کتاب از مجموعه ی مورد علاقه های او:

 

'Persepolis' by Marjane Satrapi

اما در مورد این کتاب که توسط مرجانه سرتاپی، یک نویسنده و انیماتور ایرانی نوشته شده است، در سال 2016 نوشت: با ورود ایران به روابط جدید با سایر کشور های دنیا، اکنون زمان بسیار خوبی برای مطالعه ی کتاب پرسپولیس است. او هم چنین در مورد این کتاب گفته است: کتاب مرجانه جدی و پیچیدگی سرشاری دارد اما همچنین بسیار خنده دار است.

کتاب مصور پرسپولیس نوشته ی مرجانه سرتاپی، در واقع سرگذشت زندگی خودش است. داستان در مورد دختری است که در خلال جنگ و انقلاب ایران، از کشور خارج می شود و به اتریش می رود. فیلم انیمیشنی برگرفته از این کتاب در سال 2007 توانست برنده جایزه ی فستیوال کن شود.

 

'Women Who Run With Wolves' by Clarissa Pinkola Estes

کتاب زنانی که با گرگ ها می دوند، در سال 1992 منتشر شده است. این کتاب مجموعه داستانی است و هدف آن ها توضیح این مورد است که زنان سالم بسیار شبیه گرگ ها هستند، نیرومند، پرانرژی و مراقب قلمروی زندگی. اما به عکس زنان ضعیف به مانند شبه هستند. سست و ساکن. نسخه ی ترجمه شده ی این کتاب توسط انتشارات پیکان به چاپ رسیده است.

 

'My Life on the Road' by Gloria Steinem

'The Color Purple' by Alice Walker

'How to Be a Woman' by Caitlin Moran

'All About Love: New Visions' by bell hooks

'The Argonauts' by Maggie Nelson

از دیگر کتاب های مورد علاقه ی اما واتسون هستند.

شما می توانید کتاب های این لیست با زبان انگلیسی را از آمازون انتخاب کرده و از آی آی کتاب تحویل بگیرید. در صورت وجود نسخه های ترجمه شده ی این لیست، می توانید آن را سفارش دهید.

1398/07/18
4280

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر