ساخت سریال سرمست عشق با بازی شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی

شهاب حسینی در نقش شمس و پارسا پیروزفر در نقش مولانا ایفای نقش خواهند کرد

به تازگی خبر ساخت سریال سرمست عشق به کارگردانی حسن فتحی منتشر شده است. داستان این سریال وقایعی است که در زمان دو شاعر بزرگ پارسی زبان، مولانا و شمس اتفاق می افتد. نقش شمس تبریزی را ،شهاب حسینی و نقش مولانا را پارسا پیروزفر ایفا می کنند.

به تازگی خبر ساخت سریال "سرمست عشق" به کارگردانی حسن فتحی منتشر شده است. داستان این سریال وقایعی است که در زمان دو شاعر بزرگ پارسی زبان، مولانا و شمس اتفاق می افتد. نقش شمس تبریزی را ،شهاب حسینی ایفا می کند.

این سریال محصول مشترک ایران و ترکیه است و بخشی از سریال در شهر قونیه ترکیه فیلمبرداری خواهد شد. برای نقش مولانا، گزینه های زیادی از جمله بازیگران ایرانی و ترکی نامزد شدند و در آخر، این نقش به پارسا پیروزفر رسید. این سریال با حواشی زیادی مواجه شده است. عده ای از مراجع تقلید این فیلم را حرام اعلام کردند.

تا به امروز، چند سریال، فیلم و تاتر با مضمون زندگی نامه ی شاعران و نویسندگان پرآوازه ی ایرانی ساخته شده است. از جمله سریال «جلال الدین» که در مورد دوران کودکی مولوی بود و در سال 93 از شبکه ی اول سیما پخش شد. اما هنوز جای چنین آثاری در مدیای تصویر خالی است. نکته ی جالب این است که حدود دو سال پیش خبر تولید فیلم سینمایی هالیوودی با بازی دی کاپریو در نقش مولانا و رابرت داونی جونیور در نقش شمس تبریزی منتشر شد. در تولید این فیلم هیچ ردپایی از سینمای ایران وجود ندارد اما ترکیه در ساخت این فیلم نیز مشارکت دارد! آثار ترجمه شده ی مولانا به زبان انگلیسی در آمریکا، نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است و شاید همین نکته باعث جلب توجه هالیوود شده است.

ناگفته نماند که در رمان ها و آثاری همچون ملت عشق که به این دو شاعر بزرگ پارسی اشاره شده است، توانسته اند مخاطبان زیادی را درگیر کنند. خالی از لطف است که نویسندگان و کارگردانان ایرانی به تولید آثاری با موضوع زندگی نامه ی شاعران بزرگ کمتر توجه کنند، آن ها جزو میراث های گرانبهای این مرز و بوم هستند.

7 مهر روز بزرگداشت شمس تبریزی گرامی باد.

1398/07/08
743

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر