مطالعه راهکاری برای تقویت حافظه و تمرکز

برای داشتن حافظه خوب، کتاب بخوانید

اگر شما به دنبال راه‌حلی برای تقویت حافظه، افزایش تمرکز و کاهش استرس هستید، کتاب خواندن به شما کمک خواهد کرد.

به گزارش سایت آی‌آی‌ کتاب‌نیوز، اگر شما به دنبال راه‌حلی برای تقویت حافظه، افزایش تمرکز و کاهش استرس هستید، کتاب خواندن به شما کمک خواهد کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که مطالعه، از افول حافظه در سنین بالا جلوگیری خواهد کرد.

دکتر وید فیش، عضو هیئت علمی دانشگاه نورث سنترال، گفت: خواندن کتاب، فهم و درک افراد را در برابر تجربیات زندگی دیگران افزایش می‌دهد. در واقع خواننده شخصا تجربه نمی‌کند، به خصوص هنگامی که موضوع کتاب، مرتبط به شغل و زندگی خواننده نباشد.

او در ادامه افزود: من به شخصه از خواندن کتاب‌های تاریخی لذت می‌برم. به تازگی، کتابی به نویسندگی دیوید مک‌کالو، که درباره‌ی برادران رایت و اختراع هواپیما است، خوانده‌ام. مطالعه‌ی آن، من را درباره‌ی سفر کردن و سیر تکاملی آن، کنجکاو کرد. بازدید مکان‌های نام‌برده در این کتاب، برای من لذت بخش است. در واقع، من دوست دارم چالش‌های غلبه شده‌ی توسط آن‌ها و شکست هایی که قبل از موفقیت بدست آوردند را از نزدیک لمس کنم.

دکتر جنیفر دافی، از دیگر پروفسور‌های دانشگاه نورث سنترال، عقده دارد که مطالعه برای رشد ذهنی کودک مناسب است. او گفت: مطالعه، یک مهارت پایه ای است که باید در اجتماع نهادینه شود. کلمات، صحبت کردن و نوشتن، بلوک‌های ساختاری هستند که ذهن کودک را پرورش می‌دهند. خواندن نه تنها برای رشد کلامی و شناختی کودک ضروری است، بلکه به کودک می آموزد که گوش کند، زبان جدیدی برقرار کند و ارتباط برقرار کند. خواندن کتاب هم‌چنین، قوه‌ی تخیل کودک را پرورش داده تا بتواند دنیای خود را کشف کند.

دکتر دافی و دکتر فیش بر مطالعه‌ی روزانه تاکید دارند. دکتر دافی هر‌شب، برای سه پسر کوچک خود کتاب می‌خواند تا ذهن و افکارشان رشد یابد.

بهترین توصیه‌ ای این است که هر‌شب، تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی را خاموش کرده و از خواندن یک کتاب خوب لذت برد.

1398/05/23
1143

برچسب ها

خبرهای مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر