معماران ویتنامی، موفق به طراحی آّب‌راهی زیبا بر روی سقف کلیسا نوتردام شدند.

طراحی خیره‌کننده‌ی آب راه بر روی سقف کلیسای نوتردام

معماران ویتنامی، به سرپرستی آقای هانه، پیشنهادی برای یک آب‌راه شهری بر روی پشت بام کلیسای جامع نوتردام، واقع در پاریس، مطرح کرده اند. پس از آتش سوزی نوتردام در آوریل امسال، این پروژه با نام "ماهی در حال جریان" کلید خورد.

به گزارش سایت آی‌آی‌ کتاب‌نیوز، معماران ویتنامی، به سرپرستی آقای هانه، پیشنهادی برای یک آب‌راه شهری بر روی  پشت بام کلیسای جامع نوتردام، واقع در پاریس، مطرح کرده اند. این طرح برای کشف ارزش ایمان و جامعه طراحی شده است. پس از آتش سوزی نوتردام در آوریل امسال، این پروژه با نام "ماهی در حال جریان" کلید خورد تا مفهوم سنتی یک کلیسا را ​​به منظور ایجاد یک فضای جدید برای عبادت، بشکند.

این گروه از طراحان، کلیسا را خانه‌ای برای همه می‌دانند که به هیچ گروه، ارگان و سازمانی متعلق نیست. آن‌ها هم‌چنین، کلیسا را مکانی برای دیدن معجزات و گردهمایی می‌بینند. از این رو، سعی دارند تا با طراحی جدید، ارزش‌های سنتی را تغییر دهند. این معماران، در توصیف طرح خود می‌گویند: ارزش‌های اصلی ایمان، به نفع افراد است. سقف این کلیسا، یک فضای باز است که به منظور ایجاد خانه ای که می‌تواند ما را از درون و بیرون خود متصل کند، طراحی شده است. در واقع، کلیسا در زیر سقفی از بهشت، برای همه ساخته خواهد شد.

این پروژه دارای یک تقاطع ترافیکی در سقف خود است که دارای راه‌های آبی می‌باشد. با توجه به شرایط و فصل، از این راه‌های آبی می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. از این مکان می‌توان برای بازدید کلیسا، در حالیکه بر روی کشتی‌ها و بر فراز کلیسا شناور است، لذت برد. همچنین می‌توان از این مکان برای تماشای شهر پاریس و غروب زیبای آفتاب آن، استفاده کرد. طرح "ماهی در جریان" کلیسا را به مکانی تبدیل خواهد کرد که به سقف و دیوار محدود نیست.

1398/05/22
1009

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر