نوسانات اقتصادی، فرهنگی و حقوق بشر در پنجاب، هند و تأثیرات برون مرزی

تحلیل نوسانات اقتصادی، تاثیرات فرهنگی و وضعیت حقوق بشر

بررسی تغییرات اقتصادی و فرهنگی در پنجاب هند و تأثیرات آن بر حقوق بشر در داخل و خارج از کشور با مطالعه کتاب Economy, Culture and Human Rights Turbulence in Punjab, India and Beyond

 

آنچه در این کتاب می خوانید

در فصل اول، تلاش شده تا یک چارچوب نظری برای گفتمان حقوق بشر ارائه دهد، با تشریح دو رویکرد ممکن به حقوق بشر: رویکرد ابزاری در مقابل رویکرد ارزش درونی. از طریق این چارچوب نظری، تلاش شده تا تجربه شخصی خود از زندانی شدن و شکنجه توسط پلیس را تفسیر کنم. این چارچوب نظری همچنین به من اجازه داده است تا تعامل بین منافع اقتصادی و انگیزه های اخلاقی افراد درگیر در مورد من را بررسی کنم. در فصل دوم، محیط کلی حقوق بشر در هند را تشریح کرده و ترند تمرکز قدرت های اقتصادی و سیاسی در هند و پیامدهای این ترند برای ایجاد تضادها در مورد منابع، آرمان های ملی رقابتی و منافع طبقاتی را به تصویر می کشد. فصل سوم بعد بین المللی حقوق بشر را در زمینه روابط اقتصادی بین دو کشور و جایگاه حقوق بشر در این روابط را بیان می کند. این فصل مرکزی، مسائل نظری کتاب را با بعد کاربردی مرتبط با هند و پنجاب به ارتباط می برد. فصل های چهارم و پنجم به تفصیل به گذشته و حال پنجاب می پردازند تا تاریخ و اقتصاد سیاسی تضادهایی را که تأثیری بر شرایط حقوق بشر در پنجاب دارند، درک کنند. هر دو فصل همچنین تکامل تاریخی فرهنگ سیاسی در پنجاب را که به عقیده من برای درک اتمسفر عمومی در مورد پذیرش یا نفرت از نقض حقوق بشر حیاتی است، ثبت می کنند. فصل شش به عمق یک جنبه از اقتصاد و جامعه سیاسی پنجاب می پردازد که بدون شک منبع اصلی تضادهای افزایش یافته در پنجاب در دهه های اخیر بوده است. این پدیده بازندگی مذهبی است. با بررسی این مسئله، تلاش می کنم نه تنها اقتصاد سیاسی مذهب را توضیح دهم بلکه همچنین طبیعت چندجانبه و حتی متناقض مذهب را از نظر تولید تضادهایی که منجر به نقض حقوق بشر می شود و همچنین الهام بخش نیروی اخلاقی برای ارائه مقاومت در برابر قدرت های سیاسی، اقتصادی و نظامی که حقوق بشر را نقض می کنند، نشان دهم. فصل هفتم تلاشی است برای گرفتن ویژگی مرکزی ایده ها و رویکردهای حقوق بشر در پنجاب، به عبارت دیگر رویکرد ابزاری نسبت به حقوق بشر که تشدید طایفه گرایی در عمل حقوق بشر را به وجود می آورد. این فصل دایره کامل داستان کتاب را با پایان بحث در مورد ابزاری گری در مقابل ارزش درونی حقوق بشر که در فصل اول برای بررسی آن را مورد بررسی قرار داده ام، به پایان می برد. در نهایت، من اینجا به انتقاد از ابزاری گری و تأکید بر ارتقاء رویکرد ارزش درونی به حقوق بشر در ایده ها و عملکرد حقوق بشر در پیشه ها و کاربردهای حقوق بشر می پردازم.

این کتاب نه تنها علاقه و نگرانی های شخصی من در مورد حقوق بشر را منعکس می کند بلکه علاقه و نگرانی های افراد و سازمان هایی که در تلاش برای شنیدن و برجسته سازی نقض های حقوق بشر هستند هم را پوشش می دهد.

 

در صورت تمایل، برای خرید این کتاب به فروشگاه اینترنتی آی آی کتاب مراجعه فرمایید.

1402/07/12
149

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر