دانستنی‌هایی از دنیای گل و گیاه

دیفن باخیا؛ دوست یا دشمن

دیفن باخیا از جمله گیاهانی است که به نور مستقیم نیازی ندارند و به راحتی می توان آن را در آپارتمان ها نگهداری کرد.

اگر از زمره عاشقان گل و گیاه باشید و آپارتمان نشین هم باشید، حتما به دنبال گیاهانی می گردید که دور از نور و در محیط منزل دوام بیاورند.

دیفن باخیا از جمله گیاهانی است که به نور مستقیم نیازی ندارند و به راحتی می توان آن را در آپارتمان ها نگهداری کرد. این گیاه بسیار مناسب کسانی است که از فضای حیاط و بالکن و یا حتی پنجره های نورگیر بهره ای نبرده اند.

دیفن باخیا که از خانواده آراسه است، همواره سبز است و تنه ای گوشتی بلند و ساقه های نرمی دارد و بسیار گزینه مناسبی است برای خانه های کم نور.

اما اگر قصد دارید این گیاه زیبا با برگهای ابلق و شفاف را در خانه خود داشته باشید، بسیار مراقب باشید خصوصا مراقب کودکان. چرا که این گیاه دلربا برگ های سمی دارد و حتی در زبان فارسی، به سمبرگ معروف است. برگ های این گیاه سمی هستند و شیره ای سمی ترشح می کنند و باید کاملا مراقب بود تا با چشم و دهان تماسی نداشته باشد. اگر شیره گیاه با ناحیه دهان تماس پیدا کند، باعث التهاب و قرمزی گلو و دهان می شود و حتی گاه صحبت کردن مختل می شود. درمان آن هم با داروهای ضد حساسیت و مصرف آب و مسکن و یا حتی شستشوی معده میسر می شود. توجه داشته باشید که حتی قطرات آب روی برگ ها هم سمی هستند.

اگر هنوز هم قصد دارید این گیاه زیبا را در خانه خود داشته باشید، مواردی که باید بدانید از این جمله‌اند

* ماهی یکبار باید برگهایش با اسفنج تمیز شوند.

*   هر سال باید گلدانش دو برابر شود.

*  در فصول گرم سال هفته ای 2 تا 3 بار و در فصول سرد هفته ای یکبار آبیاری شود.

*  در تابستان بر روی برگ ها آبپاشی کنید.

*  هر ماه یکبار هم نیاز به کود دارد.

روش تکثیر

اگر پاجوش در گیاه ایجاد شده که بهترین راه همان جدا کردن پاجوشها و کاشتن آن در گلدان جدید است.

در غیر این صورت، روش قلمه زدن نیز به کار می رود. در این روش قلمه ها باید حداقل یک جوانه داشته باشند بعد از یکی دو روز از جدا کردن آنها و خشک شدنشان، آنها را  به طور افقی در شن و ماسه قرار دهید.

1399/02/16
1028

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر