صفحه اصلی  کتاب فارسی  ادبیات  داستان کوتاه  ادبیات عامه رستم نامه

ادبیات عامه رستم نامه


آفرینگان و ققنوس


  قیمت خرید :   9,000   تومان


 توضیحات :

مجموعه ادبیات عامه-6 داستان‌ های عامیانه فارسی گنجینه‌ هایی از مضمون، تمثیل، ضرب‌المثل‌ ها و آداب و رسوم فارسی زبانان به شمار می‌ روند.
توجه به چنین گنجینه‌ هایی، در اصل، پاسداشت فرهنگ و ادب کهن سرزمینی است به وسعت زبان فارسی. رستم نامه داستان رستم فرزند زال است که آوازه پهلوانی‌ اش در سرتاسر ایران زمین پرتو افکنده است.
روزی رستم تهمتن از شکار بر می‌ گشت دید دو نفر با هم حرف می‌ زنند و می‌ گویند که این جوان می‌ تواند از عهده «کک کهزاد» برآید. تهمتن شنید و آن دو نفر را طلبید و پرسید: «کک کهزاد» کیست؟ آن‌ ها از حرف خود پشیمان شده بودند ولی تهمتن آن‌ ها را قسم می‌دهد که آن‌ ها لاعلاج گفتند:
«ای شهریار، در این نزدیکی قلعه‌ ای است و پهلوانی در آنجا هست که بسیار مرد زبردست و دلیری است و هر سال از پدر شما مبلغی باج می‌ گیرد.» تهمتن به نزد پدر آمد و پرسید که این کک کیست؟ زال گفت: او کسی باشد که هیچ کس با او برابری نتواند کرد. حتی سام نریمان هم به او باج می‌داد. رستم تصمیم می‌ گیرد به جنگ با کک کهزاد برود و در نهایت او را از پا در می‌ آورد.
در رستم نامه نبرد رستم پهلوان نامی ایران زمین با «افراسیاب»، عاشق شدن او به دختر شاه سمنگان، تهمینه، به دنیا آمدن سهراب و جنگ او با رستم، به دنیا آمدن فرامرز و جهانگیر، و نیز داستان سیاوش و دیگر داستان‌ های مهیج شاهنامه به نثر آمده است.آی آی کتاب
 



 بیشتر بدانید

دسته‌بندی : کتاب فارسی


موضوع فرعی 1 : داستان کوتاه


موضوع اصلی : ادبیات


موضوع فرعی 2 :


مترجم :


ناشر : آفرینگان و ققنوس




شابک : 9789643116729


قطع کتاب : رقعی


تعداد صفحات : 208


نوبت چاپ : 1


وزن : 242 گرم

  آمار و اطلاعات

  تعداد مشاهده این کتاب : 314 بار


  دفعاتی که پیشنهاد شده : 0 بار


  دفعاتی که پیشنهاد نشده: 0 بار


 تعداد کسانی که این کتاب را خوانده اند : 0 بار


  تعداد کسانی که می خواهند این کتاب را بخوانند: 0 بار







 برچسب‌ها

 اشتراک‌گذاری




 کتاب‌های مرتبط

 نظرات کاربران

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید