کتابخوانی

گودریدز؛ مجالی برای کتاب‌بازها

سایت گودریدز شبکه ای اجتماعی برای دوستداران کتاب است. در این شبکه می‌توانید دوستانی برای خود بیابید و با آنها تبادل نظر کنید.

در روزهایی که همه از پایین آمدن سرانه مطالعه می‌گویند و بی‌مهری به کتاب‌ها؛ و کتابفروشی‌ها رو به تعطیلی می‌روند و آدم‌ها زمان کمتری برای مطالعه دارند، و تعدد شبکه مجازی و کانال‌ها و صفحات شخصی که همه را به گزیده‌خوانی ترغیب می‌کند، گفتن از سایتی که کتابخوانی را ترویج می‌کند، خالی از لطف نیست؛ گردهم آمدن آدم‌های کتابخوان و هم‌سلیقه‌ای که لحظات زندگی‌شان را با خواندن کتاب پر می‌کنند و سپس با هم به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند خیلی زیبا باشد، البته برای اهل کتاب. 

 

سرآغاز...

سایت گودریدز با آدرس https://www.goodreads.com/ در دسترس همگان است؛ شبکه‌ای اجتماعی برای کتاب‌بازها و دوستداران مطالعه.

می‌توانید به راحتی در این شبکه عضو شوید و با ثبت ایمیل پروفایلی برای خود داشته باشید. در پروفایلتان سه دسته قفسه دارید:

- Read ـ کتاب‌هایی که قبلا مطالعه کرده ‏اید،

- currently Reading ـ کتاب‌هایی که در حال مطالعه‌شان هستید،

- Want to Read ـ کتاب‌هایی که قصد دارید در آینده بخوانید.

البته می‌توانید قفسه‌هایی را نیز به دلخواه خود به صفحه‌تان بیفزایید.

 

چه بخوانیم...

در این شبکه می‌توانید دوستانی برای خود بیابید و با آنها تبادل نظر کنید. این دوستان می‌توانند به شما پیشنهاد مطالعه کتاب بدهند و یا اطلاعاتشان را در اختیار شما قرار دهند و یا شما به آنها در انتخاب کتاب کمک کنید.

این برنامه با توجه به کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اید، ذائقه ادبی شما را حدس می‌زند و به شما کتاب پیشنهاد می‌دهد.

 

دست‌به‌قلم شویم...

می‌توانید در قسمت creative writing قلم‌زدن و نویسندگی را نیز تجربه کنید و از نظرات دیگران درباره نوشته خود مطلع شوید.

یکی از قسمت‌هایی که می‌توانید از قلم خود بهره بگیرید، زمانی است که می‌خواهید خلاصه‌ای از کتاب را در سایت قرار دهید. می‌توانید در این قسمت خلاقانه با قلم و متن خود خلاصه را بنویسید. این کار شروع جالبی است برای نویسندگی.

 

نویسندگان و کتاب‌ها...

صفحه‌ای مخصوص نویسندگان وجود دارد که در آن مشخصات آنها درج شده، البته باید به آنها نشان گودریدز داده شده باشد که در این صورت می‌توانید آنها را دنبال کنید؛ البته گویا هنوز نویسندگان ایرانی زیادی از این امکان بهره نبرده‌اند.

قسمتی هم ویژه کتاب وجود دارد که جلد کتاب و مشخصات آن درج شده و اگر تمایل داشته باشید همانجا می‌توانید کتاب دلخواه خود را سفارش دهید.

کاربران به کتاب‌های منتشرشده در همان سال رأی می‌دهند و جوایز برگزیده خوانندگان در پایان سال به کتاب‌هایی که بیشترین رأی را داشته باشند تعلق می‌گیرد.

 

در آخر..

این سایت در ابتدا با هزینه شخصی دو کارآفرین ایجاد شد، اما بعد تحت مالکیت آمازون درآمد و این روزها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شما می‌توانید با عضویت در این سایت، برنامه‌ شخصی منظمی برای مطالعه هدف‌دار و جامع پیدا کنید. شاید در بحبوحه جهان مجازی، بتوان همگام با پیشرفت تکنولوژی همچنان اهل مطالعه هم بود.

(آی آی کتاب) 

 

1397/04/13
1053

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر