کتاب عیدی بدهیم

آغاز «عیدانه کتاب»

سومین دوره عیدانه کتاب از سه‌شنبه 22 اسفند در شهرستان‌ها و از جمعه 25 اسفند در تهران کار خود را آغاز می‌کند.

مطابق با اعلام موسسه خانه کتاب؛ طرح «عیدانه کتاب» از 22 اسفندماه در شهرستان‌ها و 25 اسفندماه در تهران آغاز می‌شود و تا 12 فروردین سال 97 ادامه خواهد داشت.

مطابق با اخبار پیشین و اظهارات نیکنام حسینی‌پور؛ سرپرست موسسه خانه کتاب، برگزاری سومین دوره عیدانه کتاب بعد از کارشناسی و اعمال برخی اصلاحات محقق شده است.

در این دوره از طرح عیدانه کتاب دوست داران کتاب می‌توانند کتاب‌های حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان را با 20 درصد تخفیف درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو خریداری کنند.

در عیدانه کتاب سال دوره قبلی، ۷۴۱ کتاب‌فروشی در طرح ثبت‌نام کردند که از این میان، ۵۷۵ کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها و ۱۶۶ کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها مستقر بودند و این میزان در مقایسه با دوره اول «عیدانه کتاب» که با مشارکت ۳۷۶ کتاب‌فروشی برگزار شد، مشارکت دو برابری کتاب‌فروشان را نشان داد.

همچنین طبق آمار، در دومین طرح عیدانه کتاب که از 15 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 برپا شد،  ۵۴۴  هزار  و ۸۹۶ عنوان کتاب به فروش رسیده است که از مجموع کل این کتاب‌ها، کتاب‌های حوزه عمومی با ۳۸۲ هزار و ۱۶۴ عنوان و  کتاب‌های حوزه کودک با ۱۳۴ هزار و ۱۲۸ عنوان  و کتاب‌های حوزه دانشگاهی با ۲۸ هزار و ۶۰۴ عنوان مورد استقبال مردم قرار گرفته است. این در حالی است که در طرح «عیدانه کتاب»، سال گذشته ۲۸۶ هزار و ۵۸۰ نسخه کتاب به فروش رسیده بود.

در این طرح، استان تهران با ۱۴۰ کتابفروشی  توانست با ۳۸ هزار و ۴۱۴ خرید در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس تعداد خرید قرار بگیرد و استان اصفهان با مشارکت ۸۷ کتابفروشی و ۲۳ هزار و ۶۵۱ خرید توانست رتبه دوم پرفروش ترین استان‌ها بر اساس خرید را به خود اختصاص دهد. همچنین، استان خراسان رضوی با مشارکت ۶۷ کتابفروشی و ۲۳ هزار و ۳۷۷ خرید رتبه سوم این طرح را از آن خود کرد و قم با ۹۱ کتابفروشی و ۱۹ هزار و ۸۴۲ خرید در جایگاه چهارم این طرح قرار گرفت.
(منبع: ایبنا)

1396/12/17
1317

خبرهای مشابه

نظری ارسال نشده

در حال حاضر نظری ارسال نشده است

شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر